Gyökeresen meg fog változni a média szerepe

Gyökeresen meg fog változni a média szerepe

2005. április 11. 15:14, Hétfő
Az elkövetkező 5-7 évben az új technológiák és a fogyasztói igények változása gyökeresen megváltoztatja a média- és szórakoztató iparágat.

Az IBM Institute for Business Value által készített, a Média és Szórakoztatás 2010 című tanulmányból kiderül, hogy a következő öt évben ezek a vállalatoknak a különböző fogyasztók számára eltérő árú és minőségű szolgáltatásokat kell nyújtaniuk. A sok változásnak egyaránt lesznek győztesei és vesztesei.

Elsők azok lehetnek, akik kiaknázzák a média lehetőségeinek gazdaságát, és úgy biztosítják szolgáltatásaikat fogyasztóiknak és partnereiknek, ahogyan és amikor ők akarják. Az IBM szerint a média digitális lehetőségeinek irányítása lesz a vállalatok közötti választóvonal. A tanulmány szerint 2010-re azok lesznek sikeres társaságok, amelyek a kreatív tartalommal párhuzamosan újszerű módon közelítik meg a fogyasztót, a piacot, és a digitális forrásokat.


Mozi, DVD, fizetős TV, kereskedelmi TV. A tanulmány szerint a filmek hamarabb jelennek meg a különböző csatornákon, és tovább is maradnak elérhetőek

Négy kulcstulajdonság határozhatja meg a médiavállalatok jövőjét: a média eredő környezete, az új fogyasztók viselkedése, a technikai fejlődés üteme és a fogyasztók növekvő érdektelensége, vagy a figyelem teljes hiánya. A média figyelmének központjában az utóbbi áll; a vállalatok olyan termékeket próbálnak létrehozni, amelyek megragadják a felhasználó figyelmét. Csak kifinomult, információtechnológiailag megalapozott, variálhat költségű irányítási, kapcsolattartási és tartalom-szolgáltatási rendszerek képzik majd az új médiaiparág alapját.

A tanulmány tíz taktikát ajánl a jövőben a siker érdekében:

  • 1. A "digitális házat" tartsa rendben a tartalom létrehozásával, vagy annak digitális formába történő átalakításával.
  • 2. A tartalmat értékelje és kezelje magas szintű rugalmassággal, hogy különböző árakon lehessen eladni azt, különböző elosztó csatornákon, a különböző fogyasztói típusok felé.
  • 3. Legyen nyitott a tartalom terjesztése felé, az adott időtől vagy digitális platformtól függetlenül.
  • 4. Legyen felkészülve több csomag forgalmazására, több árkategóriában, folyamatosan üzemelő ügyfélszolgálattal; ez az előző ponthoz kapcsolódó kiegészítés felhívja a figyelmet a piac hiányosságaira, és az üzleti fejlődés érdekében figyelembe veszi az adatok valós idejű elemzését is.
  • 5. Nyissa meg a "digitális kaput" az online platformokra való dinamikus tartalom megtervezésére, létrehozására, az abban való részvételre.
  • 6. Alkosson új üzleti modelleket, fejlesszen ki új stratégiákat, új tartalmi ciklusokat, és indítson új tartalmi lehetőségeket.
  • 7. Irányítson nyitottan, kommunikáljon a digitális infrastruktúrán keresztül valós időben; a nyitott szabványok a technikai platformoktól függetlenül teszik lehetővé a rendszerek közötti kapcsolatot.
  • 8. Hozzon létre egy új, digitális technikán alapuló "üzleti hírszerzési" formát, amellyel növelheti az információszerzés hatékonyságát.
  • 9. A hatékonyság és a fogyasztó érdeklődésének optimalizálása érdekében alkalmazzon társítási taktikákat; az üzenet általában érthető a vállalatok számára: egy vállalat a természetes adottságainak kiaknázására kell, hogy összpontosítson, kiegészítve azokat más, külső erőforrások bevonásával.
  • 10. Alakuljon igényalapú üzletté. Egy olyan környezetben, ahol a média- és szórakoztató vállalatok versenynek vannak kitéve és elvárás a rugalmasság, az ügyfelekkel, a piaci lehetőségekkel, és a külső veszélyforrásokkal való gyors és gondos bánásmód.

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások