2005. április 11. 15:14, Hétfő
Az elkövetkező 5-7 évben az új technológiák és a fogyasztói igények változása gyökeresen megváltoztatja a média- és szórakoztató iparágat.
Az IBM Institute for Business Value által készített, a Média és Szórakoztatás 2010 című tanulmányból kiderül, hogy a következő öt évben ezek a vállalatoknak a különböző fogyasztók számára eltérő árú és minőségű szolgáltatásokat kell nyújtaniuk. A sok változásnak egyaránt lesznek győztesei és vesztesei.
Elsők azok lehetnek, akik kiaknázzák a média lehetőségeinek gazdaságát, és úgy biztosítják szolgáltatásaikat fogyasztóiknak és partnereiknek, ahogyan és amikor ők akarják. Az IBM szerint a média digitális lehetőségeinek irányítása lesz a vállalatok közötti választóvonal. A tanulmány szerint 2010-re azok lesznek sikeres társaságok, amelyek a kreatív tartalommal párhuzamosan újszerű módon közelítik meg a
fogyasztót, a piacot, és a digitális forrásokat.
Mozi, DVD, fizetős TV, kereskedelmi TV. A tanulmány szerint a filmek hamarabb jelennek meg a különböző csatornákon, és tovább is maradnak elérhetőek
Négy kulcstulajdonság határozhatja meg a médiavállalatok jövőjét: a média eredő környezete, az új fogyasztók viselkedése, a technikai fejlődés üteme és a fogyasztók növekvő érdektelensége, vagy a figyelem teljes hiánya. A média figyelmének központjában az utóbbi áll; a vállalatok olyan termékeket próbálnak létrehozni, amelyek megragadják a felhasználó figyelmét. Csak kifinomult, információtechnológiailag megalapozott, variálhat költségű irányítási, kapcsolattartási és tartalom-szolgáltatási rendszerek képzik majd az új médiaiparág alapját.
A tanulmány tíz taktikát ajánl a jövőben a siker érdekében:
1. A "digitális házat" tartsa rendben a tartalom létrehozásával, vagy annak digitális formába történő átalakításával.
2. A tartalmat értékelje és kezelje magas szintű rugalmassággal, hogy különböző árakon lehessen eladni azt, különböző elosztó csatornákon, a különböző fogyasztói típusok felé.
3. Legyen nyitott a tartalom terjesztése felé, az adott időtől vagy digitális platformtól függetlenül.
4. Legyen felkészülve több csomag forgalmazására, több árkategóriában, folyamatosan üzemelő ügyfélszolgálattal; ez az előző ponthoz kapcsolódó kiegészítés felhívja a figyelmet a piac hiányosságaira, és az üzleti fejlődés érdekében figyelembe veszi az adatok valós idejű elemzését is.
5. Nyissa meg a "digitális kaput" az online platformokra való dinamikus tartalom megtervezésére, létrehozására, az abban való részvételre.
6. Alkosson új üzleti modelleket, fejlesszen ki új stratégiákat, új tartalmi ciklusokat, és indítson új tartalmi lehetőségeket.
7. Irányítson nyitottan, kommunikáljon a digitális infrastruktúrán keresztül valós időben; a nyitott szabványok a technikai platformoktól függetlenül teszik lehetővé a rendszerek közötti kapcsolatot.
8. Hozzon létre egy új, digitális technikán alapuló "üzleti hírszerzési" formát, amellyel növelheti az információszerzés hatékonyságát.
9. A hatékonyság és a fogyasztó érdeklődésének optimalizálása érdekében
alkalmazzon társítási taktikákat; az üzenet általában érthető a vállalatok számára: egy vállalat a természetes adottságainak kiaknázására kell, hogy összpontosítson, kiegészítve azokat más, külső erőforrások bevonásával.
10. Alakuljon igényalapú üzletté. Egy olyan környezetben, ahol a média- és
szórakoztató vállalatok versenynek vannak kitéve és elvárás a rugalmasság, az ügyfelekkel, a piaci lehetőségekkel, és a külső veszélyforrásokkal való gyors és gondos bánásmód.