Black and White 2

Black and White 2

2005. október 21. 18:27, Péntek
Kedvenc jószágunk, akit a játék elején választunk magunknak, szintén képes tanulmányokat folytatni. Ezek lehetnek megvásárolt képességek, amivel egyre magasabb szintűre fejleszthetjük valamely viselkedésformáját, illetve kérdések, amiket egyenként taníthatunk meg neki. Ha jók akarunk lenni, első dolgunk mindenképp, hogy addig üssük verjük, amíg úgy nem gondolja, hogy nem fogja megenni híveinket, ha éhezik, nem fog odaszarni (már elnézést) a házaik közé stb.

A korábbival ellentétben nem sok jelentősége lesz a póráznak, hiszen a szabad akaraton kívül 4 opció áll rendelkezésre, amire utasíthatjuk az állatot. Lehet begyűjtő (gabona, fa, érc), vagy éppen építő, lehet játékos szórakoztató és katona. Minél többet használjuk ezeket a spéci módokat, annál kevésbé lesz kreatív a jószág, inkább hasonlít majd egy robotra, aki éppen oda megy és azt csinál, ahogy mi kívánjuk. A tamagocsi-fanatikusok viszont kedvükre szelídítgethetik és apránként taníthatják, hogy mit szabad és mit nem. Őszintén szólva nekem - annak ellenére, hogy jóságos istenként játszom - a kedvencem mégis az, mikor az ellenfél katonáit darált hússá aprítja a kis makim.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A választható lények sajnos - vagy szerencsére - nem változtak, legalábbis nem sokat, azaz maradt a majom, a tehén és a farkas, illetve a tigris oroszlánná lett. A gyűjtők változatát megvásárlók pedig plusz egy állat közül választhatnak. Házi kedvencünk az első részhez hasonlóan folyamatosan fejlődik, tehát ha nagy és erős harcost akarunk belőle nevelni, akkor etessük állandóan és tréningezzük is. A vásárolható fejlesztések között érdemes kiválasztani azt a funkciót, ami kritikusan fontos számunkra és mondjuk profi építőmunkássá vagy éppen cirkuszossá, netán zsoldossá nevelni. A kézimunkán kívül tanulhat ő is varázslatokat, amiket saját belátása szerint használ is majd. Mondjuk egy földműves állatnak nem árt az eső varázslat, hiszen így pillanatok alatt telerakhatja a magtárakat.

További változás még a főhadiszállás eltűnése, ami szomorú volt számomra. Cserébe a korábban említett funkciókat egy kevésbé látványos, de jóval áttekinthetőbb felületen menedzselhetjük. A szükséges információ-visszacsatolás a városról a központi épületen történik, mégpedig úgy, hogy középen a legjobban igényelt épület tervrajza látható majd, amit drag and droppal egyből meg is valósíthatunk, illetve oszlopok jelzik azt, hogy a lakók mit szeretnének és mivel hogy vannak megelégedve. Továbbá a lakóházak felett is megjelenik millió kis piktogram, ami megfelel egy komolyabb Szonda-Ipsos közvéleménykutatásnak, így városrészenként is láthatjuk, hol mi a teendő.

Településeinken nemcsak számos új épület jelenik meg, hanem a tervezett, általunk épített úthálózat is. Bármelyik útszakasz bármelyik pontját megfogva folytathatjuk az egér segítségével az utat, ami pedig öröm, hogy nem a SimCity-s cikk-cakkban, hanem inkább olyan esetleges szabadkezes módszerrel. A dizájn épületekkel és az utakkal együtt egész tetszetős helyeket építhetünk ki, a szomorú mindig az lesz, amikor ott kell hagyni egy újabb sziget kedvéért.

Mindezidáig nem szóltam az istenek igaz lelkiismeretéről, vagyis lelkiismereteiről, a jobb és bal kezünkről, a vén kisangyalról és a dagadt, lógó csöcsű kisördögről. Nyugalom, ők is itt vannak, átaludták ezt a pár évet és még okosabbak, még beszédesebbek és még viccesebbek lettek. A tutorialban szokás szerint osztják az észt és mindkettő azért duruzsol folyamatosan, hogy az ő oldalát válasszuk. A kisördög nem rest szólni, ha lehetőség nyílik egy jó kis csetepatéra, de az angyal is folyamatosan zizeg nekünk, hogy építsünk, próbáljuk lenyűgözni a többi falu lakóját.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Érdekes szituációba kerülünk, főként a későbbi pályákon, hiszen nem lehetünk tisztán gonoszok vagy tisztán jók. Egy harcosabb kedvű nép elől kapuval elzárhatjuk az utat ideig óráig, de az ostromgépek ellen már érdemes valahogy védekezni. Egy igazi mennyei királyságnak is szüksége van katonákra és egy elvetemült gonosznak sem árt némi plusz szolgáltatás a városban. Ennek megfelelően a pártállásunk folyamatosan változhat, amit a képernyő alján minden pillanatban láthatunk is.

Attól függetlenül, hogy melyik utat választjuk, mindig figyeljünk oda, hogy a pálya minden másodlagos küldetését találjuk meg, mert fontos tribute pontokat veszíthetünk ezek kihagyásával. Eleinte a két kis gézengúz nagyon sokat segít mindenben, később már több önállóságra van szükség, de nem nagyon találkoztam eddig megoldhatatlan vagy éppen túlzottan sok gondolkodást igénylő feladattal. Ezeket természetesen szintén meg lehet oldani a legtöbb esetben kétféleképp, így nem kell aggódnunk, ha segítséget kér valaki, mi pedig vér gonoszak vagyunk. A választás lehetősége végig a kezünkben van.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások