Unreal Tournament 2007

Unreal Tournament 2007

2006. január 6. 13:55, Péntek
Az év utolsó napjaiban és most újév elején is egyre több hír röppent fel az UT 2007 kapcsán. Most egy kisebb írás keretében megpróbáljuk összefoglalni a lényeget.

A PlayStation magazin nem is olyan rég még biztosította olvasóit, hogy a következő Unreal Tournament a PlayStation 3 nyitójátéka lesz. Jeff Morris, az Epic Games producere ma megtörte a csendet és a bizonytalanságot. Biztosította a számítógéptulajokat, hogy a program először mindenképp PC-re fog megjelenni. Az örömhír hallatán úgy gondoltuk, itt az ideje egy kis összegzésnek.

Klikk ide! Klikk ide!

Azt tudjuk, hogy az UT 2007 nem egy játék lesz a sok közül. A fejlesztők iszonyat nagy bombát eresztenek a piacra, melyben az összes meglévő FPS retteghet, beleértve a FEAR-t, Q4-et is. Az eddig igazán tisztességesen helytállt Karma fizikai motort a tűzbe dobták a fejlesztők és a Novodexet tették a helyére, mely az Ageiával kiegészülve szinte biztosan verhetetlenen lesz egy ideig. Mitől jobb az új engine? Sokkal gyorsabb: míg az UT 2004-et megmozgató Karma "mindössze" 10, a dombról leszaladó szikla fizikáját tudta kiszámolni, addig a Novodex ennek a több százszorosával is megbirkózik. A rejtett aduász viszont a Novodexhez kapcsolódó Ageia lesz, mely képes szimulálni a víz áramlását (közben kiszámolni az útjába kerülő kisebb-nagyobb tárgyakra gyakorolt hatását), csavarodik/törik a fém, egyszóval tényleg minden benne lesz, amit a mai kártyákból ki lehet sajtolni.

A minőségnek persze ára van. A programozók nem alkudtak meg és semmiféle kompromisszumot nem fogadtak el. A játék Geforce 4 és társain NEM fog futni. Jó lesz, ha mindenki, aki teheti, beszerez valami erősebb kártyát, ami támogatja a DirectX 9-es programokat. A SpeedTreeről méltatlan módon egy szó sem esett eleddig még. Ez a név több mint 1000 különféle növényzetet takar, saját, egyedi paraméterezéssel. Kezeli a fák fizikáját, (dülöngélnek-hajlanak a szélben). A program továbbá állandóan figyeli, hogy egyes elemtől milyen távolságra vagyunk és ha úgy ítéli meg, hogy az már a látótávolság peremén található, ritkítja az objektum poligonszámát.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Technikai oldalról egy szavunk sem lehet. Az eddig látottak azt hiszem mindenkit megnyugtattak már, hogy ez a cím bizony minden eddigi UT-epizódnál jobb lehet. Sokkal jobb. Egy másik írásunkban összefoglaljuk majd azt, hogy tartalmilag mit nyújt majd nekünk az Epic üdvöskéje.

A játék hivatalos oldala

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások