Vietcong 2

Vietcong 2

2006. január 6. 22:31, Péntek
Grafika: Minden szögletes, a motor véleményem szerint körülbelül a pár évvel ezelőtti Mafia játékkal vetekszik, a textúrák viszont szépek, változatosak, csak sajnos azok is kis felbontásúak nagyrészt. Mondhatja bárki, hogy így-úgy tuning géppel jobban nézne ki. Engem nem győzött meg az sem, ha agyon effekteltem AA-szal és AiF-rel. Az utolsó játék, amin ez segített, az a GTA volt. Ott bizony jól nézett ki tőle. Ráadásul a grafikába beleszámítok ilyeneket is, hogyan nyílik ki egy ajtó, hogyan mozog egy jármű. Kérem ez már majdnem 2006, kicsit lehetett volna szebben is.

Kezelőfelület: Alapbeállításban nem tudom milyen lényre gondolták ki az irányítást, de kb. 15 ujja van, és azok gumiból vannak és bármilyen kombinációban variálhatók. A legkeményebb akciójelenet közben, ahol tudom, hogy az ajtó mögött 6 kis vietcong csak azt várja, hogy benyissak, ott el kell engednem az egeret és megnyomni a entert. Itt megint azt gondoltam, hogy biztosan azért, mert a valóságban is le kell engedni a fegyvert ahhoz, hogy elérjük a kilincset, de... Persze át lehet konfigolni, de igazából nem volt kedvem egy fél órát eltölteni azzal, hogy beállítsam olyanra, mint a többi FPS-ben alapból. Ez persze csak egy példa volt, mert a csapat navigálás szintén ilyen jól sikerült.

Játékmenet: Ez a rész menti meg a programot. Nagyon eredeti hangulat, nagyon pörgős és beleélős. Talán ezt a beleélést egyetlen egy dolog töri meg, ami miatt egy csillag le is hullott róla, az a folyamatos töltögetés. Nem hiszem, hogy nem lehet megoldani azt, hogy kicsit nagyobb darabokban töltse be a dolgokat, vagy éppenséggel töltse be előre a következő részt. Itt mindig a WoW jut eszembe, ott akkor látok loading képernyőt, mikor belépek, pedig csúnyán nagy a bejárható terület. Ellenben tetszik, hogy a történet tényleg történet, nem annyit látunk csak, hogy egy átlag katona átlag napi 50 sárgát lő agyon, hanem eleve sztorival kezdődik. A sztori ráadásul segít ráhangolódni a vietnami dolgokra. Ezért gratuláció jár, tényleg jól sikerült.

Zene, hang: A menü zenéje nagyon tetszett, de a játék alatti effektek nem hagytak mély nyomot bennem, ráadásul az EAX sem akart valamiért normálisan működni, a két hátsó hangfali jelet küldte előre is. Ide veszem az átvezető animációkat, amik viszont kárpótolnak sokmindenért a játékban. Van belőlük jónéhány, és igaz nem hosszúak, de izgalmasak és látványosak is.

Intelligencia, nehézség: Nehéznek nem nehéz, mert főként arra kell menni, amerre lehet, vagy ha nyitott téren vagyunk, akkor arra, amerre ellenfél van, vagy amerre a minimapon a csillag világít. Az ellenfelek elbújnak a fedezék mögé, de pont ezért mi látjuk ezt és mire kijön megint, akkor jól fejbe lőjük. A nehézségi fokozatok között haladva az elsőt ajánlom annak, aki csak hobbiból háborúzik, a legmagasabbat pedig azoknak, akik igazi veteránok. A kevés lőszer, kevés hp effekt adja igazából a nehézséget, de ezen a szinten már nem megengedhető, hogy egy ellenséggel teli utcán végigrohanjunk csak úgy.

Összegzés: Nem szívesen adtam volna eggyel jobbat a játéknak, mert mindent egybe vetve is csak közepes színvonalú. Nem hozott be semmi újat, ami régen már megszokott volt, azt is elfelejtette néhol és annak ellenére, hogy 2 hónapja kint van a piacon, nem hiszem, hogy régi játéknak kéne titulálni. Egyszerűen azt látom, hogy ezzel a játékkal vagy elkéstek, vagy tényleg csak rókabőr nyúzásra készült a 2. Viszonylag kevés befektetéssel összerántottak egy motort és oda viszont jól megcsinálták a kampányokat, aztán uccu neki, ki a boltok polcaira. Ez nem végzetes hiba, nem lehet ugyanis minden játék korszakalkotó. Ez nem is lett, de azért elmegy.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Multiplayer demó

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások