2006. február 27. 13:47, Hétfő
A vállalat forgalmának több mint 66 %-a a szélessávú internet-előfizetésekből származott.
A T-Online Magyarország Rt. 2005-ben 37%-os árbevétel-növekedés mellett a 2004. évi 19,9 milliárd forinttal szemben 27,3 milliárd forint bevételt ért el. 2005-ben a vállalat internet-előfizetőinek száma 24%-os növekedés mellett elérte a 329 ezret, piaci részesedése mind a szélessávú internet-elérések, mind a betárcsázós elérések terén 42% volt, amellyel egyértelműen piacvezető pozíciót tudhat magáénak. A növekvő forgalomhoz nagyban hozzájárult a szélessávú internet - ezen belül elsősorban az ADSL - népszerűsítését célzó program, amelynek révén az évközben folyamatosan megemelt tervszámokat is túlteljesítve a T-Online ADSL csomagok száma 60 %-kal - 118 ezerről 190 ezerre nőtt. Ez önmagában 71 %-os növekedés mellett 18 milliárd forintos bevételt eredményezett.
Kedvezően hatott az eredményre a behajtási folyamatok javulása és a 2005-ben indult kintlévőség-értékesítés is, amelyeknek köszönhetően nagymértékben - 2004 év végéhez viszonyítva közel ötödére - csökkent az éven túli kintlévőségek állománya.
A T-Online szigorú költséggazdálkodásának hatására a bevételhez viszonyítva a költségek is kedvezően alakultak: a 37%-os bevétel-növekedést az általános költségek 23 %-os növekedése mellett érte el a vállalat, miközben a szervezet mérete - létszáma - nem változott. A bevételek kedvező alakulása az év folyamán azt is lehetővé tette, hogy az értékesítés támogatására fordított összegek az előző évhez képest emelkedjenek, valamint több erőforrás álljon rendelkezésre az ügyfélkiszolgálás színvonalának emelésére. Ezek együttes hatásaként jelentősen javultak az értékesítési mutatók.
A T-Online által üzemeltetett internetes portálok szintén kedvezően hatottak a vállalat eredményességére. Az origo portál az online hirdetési indexet - amely közel 40 % volt - meghaladó mértékben növelte bevételét. A márkaváltással egy időben mutatkozott be a t-online.hu - a T-Online új ügyfélportálja, amely amellett, hogy fontos ügyfélkapcsolati pont multimédiás szolgáltatások tárháza is, amelyek közül többel a T-Online jelent meg elsőként Magyarországon. Ilyenek voltak például a T-Online Zeneáruház és a T-Online Téka, az [origo] állás, az apró és az [origo] klikkbank rovatai. A portált hat hónappal indulása után körülbelül 100 000-ren látogatták hétköznaponként, a chat.hu és a g-portál.hu integrációval létrejött G-Portál tiniportállal kiegészült teljes T-Online.hu szerkesztőség portfoliója pedig több mint 200 000 látogatót kezelt az év végén hétköznaponként.
Szeptemberben az [origo] története során először egyetlen nap alatt több mint 700 000 látogatót regisztrált. December 6-án pár száz híján pedig elérte a 800 000 egyedi látogatót. November végén a látogatások számában is rekordot döntött Magyarország legnépszerűbb portálja, amikor először jutott a bűvös kétmilliós látogatásszám fölé. A december 6-i látogatási csúcs azonban ezt az eredményt is túlszárnyalta, amikor 2 047 581 találatot regisztráltak az oldalon.
A T-Online Adatpark bevétele - hasonlóan a korábbi esztendőkhöz - az elmúlt évben is dinamikusan növekedett, amely annak köszönhető, hogy a T-Online továbbra is kiemelten kezeli ezt a területet. A beszerzési aukciók terén piacvezető Marketline 2005 végéig 3 000 aukción 85 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, amelyek eredményeképpen partnerei összesen 15 milliárd forint megtakarítást realizáltak. A Marketline bekapcsolódott a SEEM, azaz Single Europen Electronic Market infrastruktúrájának magyarországi kidolgozásába is, amely több EU tagország közreműködésével EU pályázati támogatással valósul meg, és amelynek célja egy integrált EU e-piactér létrehozása, amely a regisztrációra, a szolgáltatások leírására és a kereskedelmi tranzakciókra egy közös keretrendszert hoz létre, és így bontja le a nyelvi, kulturális és törvényi szabályozás különbségeiből adódó kereskedelmi korlátokat.
A T-Online eredményességét az internetpiac fejlődése is erőteljesen befolyásolta. Köztudott, hogy 2005-ben az internet-felhasználók száma dinamikusan növekedett, az internet-penetráció a 14 év feletti lakosság körében 7%-ot emelkedve elérte a 33%-ot, és a háztartások 19%-a rendelkezik már valamilyen internet-eléréssel, 13%-uk szélessávú hozzáféréssel. 2005-ben Magyarországon a szélessávú internet-elérések száma megközelítette a 600 ezret, aránya pedig az összes hazai internet-előfizetésen belül már 64%. A szélessávú hozzáférések terjedése az internet nyújtotta lehetőségek jobb kihasználását teszi lehetővé: egyre több tapasztalt felhasználó figyelme fordul a szélessávú szolgáltatások és tartalmak felé. A piaci adatok jól mutatják, hogy egyre több háztartás hagy fel keskenysávú internetezéssel és vált át a modern technológiák - ADSL, kábelnet - valamelyikére.
Bár a hazai internet-penetrációs adatok kedvezőek, az eddig internet-hozzáféréssel nem rendelkező családok száma a jövőben is számottevő fejlődési lehetőséget jelent a vállalat számára. Ezért a T-Online 2006-ban további dinamikus bevétel-növekedéssel és a pénzügyi mutatók mind abszolút értékben, mind az árbevételhez viszonyított arányának javulásával számol. Ebben az évben új, eddig kevéssé "internetaffinis" rétegek tudatos bevonásával, a belépési korlátok lebontásával, az IPTV és mobil szélessáv segítségével a vállalat a növekedés újabb szakaszába lép.