Lord of the Rings: Battle for Middle Earth II

Lord of the Rings: Battle for Middle Earth II

2006. március 10. 19:22, Péntek
Kezdetben a csapatok egy-egy kis szelettel rendelkeznek Észak-Középfölde világából és körről-körre léphetnek 1 területnyit, elfoglalva azt, vagy éppen csatát kezdeményezve a másikkal. Lehet automatikusan is megvívatni a csatát a géppel, ez kb. olyasmi, mint a Heroes of Might and Magic-ben. Csak akkor érdemes ezt az opciót választani, ha teljesen egyértelmű a csata kimenetele. Egyébként térképekből és játékmódokból már alapból nincs hiány, mert kb 15 féle fajta start létezik és gondolom ez a későbbiekben csak növekszik majd.

Az első részből megmaradt szinte minden funkció, tehát spéci képességeket választhatunk, amennyiben szerzünk hozzá elegendő pontot, hősöket nevelgethetünk és komoly csapatokat építhetünk, akikre ha vigyázunk, akár szintet is léphetnek. A speciális képességek száma komoly mértékben növekedett, oldalanként 16 képesség közül választhatunk. Ezek egy része passzív, tehát nem kell aktiválni, globálisan vonatkozik minden egységre, illetve a csaták kimenetelét nagyban befolyásoló aktív skillek is szép számban megjelennek.

A kedvencem a gonosz oldalon a sárkány, akit megidézve végigperzseli párszor a csatateret, ami viszonylag negatív hatást gyakorol minden arra járó ellenségre. Ezeket természetesen csak ritkán használhatjuk, lévén drágák vagy ritkán idézhetőek, de a megfelelő pillanatban ellőve tényleg sorsdöntő lehet.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A játékmód érdekessége, hogy változatos gyors csaták hosszú sora vár a játékosokra, ahol akár többfrontos háborút vívva nyomhatjuk le a gépet, vagy inkább cimboráinkat hálózaton keresztül. Mivel a játékot el lehet menteni, ezért akár több estés közös program is kialakulhat egy ilyen menetből. A fajok közti különbségek az első részben elhanyagolhatóak voltak, de itt bekerült egy olyan funkció a Command pointot adó épülethez, ami spéci lehetőségeket nyújt, ezzel izgalmasabbá téve a játékot. Nem építhetünk belőlük egymás mellé sokat, hanem egy megadott sugarú körön kívül kell egymáshoz képest lenniük.

Hasonlít a Starcraft Protoss pylonjaira, csak épp pepitában. Ezek az épületek lesznek felelősek a nyersanyagtermelésért is, ebből kifolyólag minél nagyobb területet tudhatunk magunkének, annál gazdagabbak leszünk. Vége tehát a sarokba bevédekezésnek. Az alap taktika, hogy a játék elején telepakoljuk ezekkel az épületekkel az egész pályát, majd igyekszünk ezeket meg is tartani, illetve az ellenfél hasonló variációjából minél többet legyakni. A parti a legizgalmasabb akkor, ha kihasználjuk a föld, víz levegő hármas minden előnyét, hiszen lehetőség van hajókat is építeni és néhány légi lény is megjelenik ebben a részben.

Másrészt az elfek, akik fákat ültetnek ilyen célból megbújhatnak a fák árnyékában (hatósugarában), láthatatlanná téve magukat, a goblinok pedig a Command and Conquerből ismert alagútrendszert építik ki, így utazhatnak pillanatok alatt egységeik a térkép bármely pontjára, ahol van kijárat. Az ilyen extrák alapjaiban határozzák meg a játékon belüli stratégiát, tehát érdemes rájuk odafigyelni.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen ezeknél már csak a hősök fontosabbak, akik nehezen halnak, cserébe gyorsan és hatékonyan ölnek és mindenféle különleges képességük lesz, ha felfejlődnek. A harcosoknál izgalmas lehet 10. szinten, hogy egy egész sereget képesek megidézni, a varázslók pedig közvetlen sebzést tudnak okozni és a többi kasztnak is megvannak a maga képességei. Hogy milyen hősökkel operálunk, az csupán tőlünk függ, sőt multiban annyira, hogy akár magunk is összerakhatunk egy egyedi hőst, akinek kinézete mellett beállíthatjuk tulajdonságait és attribútumait is.

Persze nem kell komoly szerepjátékos karakter-generálóra gondolni, sőt full gagyik a lehetőségek. Választhatunk kb. 3 fegyver, pajzs, páncél közül és a spéci képességek között inkább a sorrend felállítása a feladat, hogy szintlépésenként hogyan legyenek elérhetők, hiszen kb. 11 képesség van, tehát maximum egyet nélkülözünk. Ezek eléréséhez minél több harcban kell szerepeltetni kis jószágunkat, amit szintlépéssel hálál majd meg. Durva ütközetekben viszonylag gyorsan fejlődnek a hősök, de langyos, gép elleni küzdelemben kemény dió a 10. szint elérése.

A fentebb említett fejlesztések mellett nem sok minden változott egyébként a játékban, tehát az egységtípusok hasonlóak, a valami ellen erős, valami ellen gyenge rendszer továbbra is megmaradt. Eltekintve néhány grafikai elemtől a játékot átalakították egy év alatt egy igazi ütős multi játékká. A komoly az benne, hogy itt egy menet nem órák, hanem napok kérdése is lehet. Akár helyi hálózaton keresztül is játszható, de az igazi nagy lehetőség a netes játék. Nagyon gyorsan lehet játékpartnert találni akár villám játékra, akár War of the Ringre is és biztos, hogy a fanatikusokon kívül sok stratéga beáll a sorba és legalább a Heroes 5 megjelenéséig ott fogja élezni a kardját.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások