Ma már nélkülözhetetlen a POS terminál

Ma már nélkülözhetetlen a POS terminál

2006. március 8. 23:59, Szerda
Egyre több kereskedő, szolgáltató látja be, hogy érdemes lehetővé tenni ügyfeleinek a bankkártyás fizetést - erre utal legalábbis, hogy a bankkártya-elfogadói hálózat kiépítésébe az elmúlt év végén bekapcsolódó két pénzintézet, a Budapest Bank és az Erste is várakozásokon felüli érdeklődésről számolt be.

A tesztidőszak után rendszerét januárban "élesítő" Budapest Bank két hónap alatt több mint 100 kereskedői terminált helyezett ki - közölte Eölyüs Endre. A pénzintézet bankkártya-operációs vezetője szerint az elmúlt hónapban már több mint 70 vállalkozó érdeklődött náluk az üzleti lehetőség iránt, annak dacára, hogy a bank a szolgáltatást egyelőre még csak saját ügyfeleinek kínálja. A megkeresés lényegében a "suttogó propagandának" köszönhető.

A szakember szerint még a meglévő kereskedői-szolgáltatói partnereket sem keresték meg marketinganyagokkal - ezt áprilistól tervezik, így amelyik ügyfél most kopogtat ajtajukon, az bizonyosan valamelyik másik partnertől értesült a lehetőségről. A bank a komolyabb kampány idejére készül el az elfogadórendszerhez tartozó számlacsomagtermékkel, amelytől már új ügyfelek megszerzését is remélik.

Összességében a pénzintézet nem kevesebb, mint ezer kihelyezett terminállal számol az év végére. Az Erste Bank az elmúlt őszt arra szánta, hogy kiépítse a megfelelő értékesítési csatornákat és a technikai hátteret, aminek köszönhetően a bank most 1-2 hét alatt tud kihelyezni bankkártya-elfogadó (POS) terminálokat partnereihez - mondták el lapunknak a bank sajtóosztályán. A postabanki időkből megörökölt, ám évekig lényegében nem fejlesztett bankkártya-elfogadói hálózat gyorsan növekszik, bár a bank szerint igazán összehasonlítható adatokat csak hosszabb idő után tudnak majd közölni. Az Erste a terminálok proaktív értékesítésének híve - ők keresik meg a potenciális elfogadóhelyeket, felajánlva az elfogadói szolgáltatáscsomaggal ötvözött lehetőséget.

Az Erste döntően a kiskereskedelmi egységekre alapozza stratégiáját, ugyanez a szegmens fontos a Budapest Banknak is. Eölyüs Endre elmondta: nem céljuk, hogy szolgáltatási és díjversenyt vívjanak az elfogadói piac két meghatározó szereplőjével, a multinacionális szupermarketekben szinte egyeduralkodó OTP Bankkal és a hotelekben, a kiemelt idegenforgalmi helyeken nagyon erős K&H-val, de ha ilyen körből érkezik megkeresés, természetesen nem zárkóznak el. A szakember szerint az elmúlt hónapokban az építőipari és az elektronikai kereskedők körében érzékeltek jelentősebb érdeklődést, de a bútorboltok, sőt az egészségügyi intézmények is jó piacnak számíthatnak majd (a jelenlegi állás szerint). Az Erste fontos kitörési területnek látja az idegenforgalmi szezon előtt a vendéglátóipart - a nyugati országokhoz képest Magyarországon igen kevés étteremben lehet bankkártyával fizetni.

A CIB Bank - összhangban a nagy kártyatársaságok javaslatával - az év második felében indítja el bankkártya-elfogadó rendszerét - nyilatkozta Kissné Földi Beáta, a pénzintézet vezérigazgató-helyettese. A nyári turistaszezon előtt, másfél hónap múlva hozzákezdenek saját készpénzkiadó (ATM) hálózatuk fejlesztéséhez is. Az eddig csak a bankfiókok előterében megtalálható CIB-automaták forgalmas helyeken, közlekedési csomópontokban jelennek majd meg - az első telepítések engedélyeit már beszerezte a bank. Az idén 40 fiókfüggetlen CIB ATM lesz az országban, számuk jövőre megduplázódik.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások