2006. március 24. 08:31, Péntek
A közterületi reklámipar szerint óriási előnyt jelent a digitális óriásplakátok megjelenése - a hatóságok viszont ellenzik, hogy a közutak a nagyvárosokéhoz hasonló fényárban ússzanak.
Az Egyesült Államokban egy ideje már össze-összecsapnak az érvek és ellenérvek a digitális óriásplakátok megjelenése körül. A hatóságok aggályosnak tartják az újfajta közterületi hirdetési felületek elterjedését, mivel villódzó, színes, világító és feltűnő reklámjaik zavart okozhatnak a közlekedésben.
Az ellenvéleményekkel mit sem törődve, Pennsylvaniában már meg is jelentek az első digitális óriásplakátok. A mintegy 1460 cm x 420 cm felületű installációk felállítása több mint tízszeresébe kerül a hagyományos óriásplakátok telepítési költségeinek, ám az üzemeltetők szerint később jelentős megtakarítást jelentenek, mivel elmaradnak a hirdetések nyomtatásának és kihelyezésének, illetve cseréjének kiadásai. A digitális óriásplakátokon általában nyolc különböző reklám jelenik meg, amelyek mindegyike 6 másodpercig fut - így az üzemeltetők egyetlen felületet többször is értékesíthetnek.
Szakemberek szerint ez a hirdetési forma jelenti a közterületi hirdetések jövőjét, és a hatósági aggályok ellenére gyors elterjedését várják. Bár az Egyesült Államok több államában törvények tiltják a mozgó vagy villódzó fényreklámok alkalmazását közterületen, a reklámpiac képviselői azzal próbálják meggyőzni a hivatalokat, hogy a digitális óriásplakátok figyelmeztető és hivatalos közlemények közzétételére is alkalmasak.