Bankvélemények az elektronikus csatornákról

Bankvélemények az elektronikus csatornákról

2006. április 12. 23:59, Szerda
Hat magyarországi pénzintézet illetékesének véleményét kérdeztük meg az elektronikus csatornákról.

CIB Bank
Horváth Krisztián, a hálózatkoordinációs és -fejlesztési főosztály vezetője szerint az elektronikus csatornák szerepe leginkább a tranzakciók lebonyolításában, az ehhez kapcsolódó költségek leszorításában lehet jelentős, nem elfelejtve persze, hogy léteznek interneten keresztül igényelhető termékek is. Ennek ellenére a bankfiókok megkerülhetetlenek az új ügyfelek megszerzése, a betétgyűjtés és a magasabb hozzáadott értéket képviselő termékekhez kapcsolódó tanácsadás terén.

Az emberek szemében még ma is a bankfiók közelsége a legfontosabb szempont a bankválasztásnál, ezért a lakossági piacon terjeszkedő bankok számára egyfajta kényszer a fiókhálózat bővítése, enélkül nem reménykedhetnek az új ügyfelek jelentős részének megszerzésében. A bankfiókokban azonban várhatóan csökken a tranzakciós kiszolgálás jelentősége és egyre inkább a keresztértékesítésre helyeződik át a hangsúly.

OTP Bank
A bankfiókok és az alternatív csatornák esetében is van még tere a fejlődésnek. A fiókokban egyre több, a kényelmi kiszolgálás szintjét emelő eszköz (például internetkioszk) alkalmazása valósulhat meg. Mivel az otthoni internetpenetráció Magyarországon elmarad az EU átlagától, a lefedettség növekedésével párhuzamosan az internetbankolást választók táborának növekedése várható. A mobiltelefon-ellátottsági mutatók tekintetében ugyan már jelenleg is elérjük az Európai Unió átlagát, de számos ügyfél még nem bankol mobiltelefonon keresztül, így prognosztizálható, hogy folytatódik a mobilbanki szerződéssel rendelkező ügyfelek számának dinamikus növekedése. Fontosnak tartjuk az elektronikus lehetőségek fókuszának növelését, így egyre több és komplexebb termék igénylése, értékesítése valósulhat meg e csatornákon keresztül.

Erste Bank
Tátrai Bernadett, a lakossági üzletág vezetője szerint az elektronikus csatornák fejlődése és térnyerése a jövőben is jelentős lesz, hiszen az általuk kínált szolgáltatások bővítésével a bankolás önkiszolgálóvá válik. A bankválasztásnál ugyanakkor fontos szempont a bankfiók közelsége, ezért szükség van a megfelelő lefedettségre. A komplex termékek esetében az ügyfelek igénylik a személyes tanácsadást. Az igények pontos felmérése után személyre szabott ajánlatot kínál a bank, amihez elengedhetetlen a tanácsadók szakértelme és a személyes találkozás, ez pedig az interneten keresztül nem lehetséges.

MKB Bank
Gál Tamás e-banking-vezető szerint a leguniverzálisabb fióknak a call center tekinthető. Az itteni és az internetes értékesítés a jövőben mindenképpen erősödhet, ez pedig nemcsak a tranzakciókra terjed majd ki. A nethasználók csoportjának növekedésével egyre nagyobb hangsúlyt kaphat, hogy olyan portált építsenek a bankok, ami a tájékozatlanabb ügyfelek által is könnyen használható, egyértelmű eligazítást nyújt. Cél lehet ugyanis a fiókok "intelligenciájának" a leképezése. A mobilbankolás terén hamarosan generációváltásra kerülhet sor. Fel kell ugyanis ismerni, hogy míg számítógéppel csak korlátozottan ellátottak a magánszemélyek, mobiltelefonja mindenkinek van. Megfelelő díjpolitikával sokakat rá lehetne szoktatni arra, hogy ezzel a lehetőséggel pénzügyeik intézésénél is számoljanak.

K&H Bank
Orosz András ügyvezető igazgató szerint a komplex banki szolgáltatások tekintetében (lakáshitel, befektetési tanácsadás, kkv-hitelezés) elengedhetetlen a személyes kapcsolat lehetősége/lehetőségének megteremtése. Ebből következően várhatóan tovább folytatódik a piaci szereplők intenzív hálózatfejlesztése az elkövetkező években is. Tekintettel arra, hogy egy bankfiók megnyitása jelentős beruházási költségterhet ró a bankra, továbbá a közeljövőben elérni kívánt települések méretükből fakadóan kisebb piaci potenciállal rendelkeznek, valószínűsíthetően előtérbe kerülnek a specializáltabb, egyszerűbb, olcsóbb megjelenési formák, ahol egyes szolgáltatások egyáltalán nem vagy csak időben korlátozva lesznek elérhetőek, igazodva a helyi piac igényeihez.

Citibank
Devics Éva termékfejlesztési vezető szerint minden jel arra mutat, hogy a közeljövőben tovább nő az elektronikus csatornák használatának mértéke és népszerűsége, hiszen ez a csatorna idő- és költségkímélő, ami minden tudatos banki ügyfél számára kulcsfontosságú paraméter. A Citibank minden fiókjában külön terminál áll rendelkezésre, hogy a belátogató ügyfelek barátkozzanak az interneten keresztül elérhető szolgáltatásainkkal. Bankáraink készséggel bemutatják az interneten elérhető szolgáltatások széles skáláját és szükség esetén segítenek az első tranzakciók kivitelezésében.

Célunk, hogy a jövőben tovább szélesítsük az elérhető termékek és szolgáltatások körét és ennek eredményeképpen még tovább népszerűsítsük az internetes bankolási lehetőséget. Dolgozunk egy olyan csomag kifejlesztésén, amely kimondottan azoknak szól, akik idő hiányában nem tudnak vagy egyszerűen csak nem akarnak bankfiókba járni. Termékfejlesztési, értékesítési és motivációs stratégiánk egyaránt abba az irányba mutat, hogy ügyfeleink minél nagyobb hányada használja napi szinten az internetes bankolási lehetőséget.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások