Heroes of Might and Magic V - Első nekifutásra

Heroes of Might and Magic V - Első nekifutásra

2006. április 15. 18:58, Szombat
Grafika: A bemutató videók nagyon csillogtak, féltem is, hogy mi lesz itt, új gépet kell venni, és elveszti a játék a mese hangulatát. És nem: igaz, hogy 3D-s lett, de szerintem mindenki aki komolyabban gondolja, beállítja a számára legideálisabb nézőpontot és nem tekergeti a kamerát állandóan. Ráadásul annak ellenére, hogy milyen gyönyörű effektekteket kaptak a varázslatok (főleg a füst, tűz néz ki keményen), nem végez ki egy átlagos gépet, sőt lehetőség egy mozdulattal megszabadulni a sallangoktól a videóbeállításoknál.

Kezelőfelület: Kissé szokatlan, de kb. 1 óra játék után már teljesen otthonosan lehet benne mozogni. Az alap irányító rész a jobb oldali körmenü, ahol középen a visszalépés/új kör, továbbá pedig az alapfunkciók érhetők el. Néha kicsit idegesítő, hogy ki-be kell lépkedni a menükből és vertikálisan nincs sok helyen átjárás, de talán megszokható. Középen a hősünk és városunk ikonjai, jobb oldalt pedig a mini-térkép kapott helyet, ezeket kattintásokkal folyamatosan használni fogjuk. A fenti sávban lévő erőforrás számláló funkciója viszont kifejezetten a szemnek szól.

Intelligencia, nehézség : Egyelőre úgy tűnik, hogy vége a régi sokszintes nehézségi fokozat rendszernek, mivel egy három fokozatú normál, nehéz, hősies vonalat tettek be ide. Reménykedem azonban, hogy ez csupán a demónak szól és a véglegesben megint visszatérnek sakkbábuink és próbálkozhatunk a legnehezebb fokozaton, ahol gyakorlatilag nincs esélyünk semmi jóra. A gép intelligenciája egész jól felkészült, mindig tudja, hogy kit kell támadni ahhoz, hogy a játékos felszisszenjen. Hiába az elterelő hadműveletek, még könnyű fokozaton sem nyalják be az egyszerű trükköket. Az viszont érdekes, hogy amikor online párbajban automata küzdelmen hagytam mert épp akadt valami dolgom, visszaértemre meglepetten tapasztaltam, hogy sikerült nyernem a nekromaták ellen, persze ennek többféle magyarázata is lehet.

Játszhatóság: Nem hiszem, hogy bárki is kételkedne benne, hogy az év folytatása lesz a darab, csak jelenjen meg időben. Aki a korábbi részeket nyúzta tudja, hogy a sokak számára unalmas mesevilág hat hadjáratával eleve hosszú időre leülteti az embert, ráadásul az új online játékmódok extra ízt visznek majd be a játékba. Az is biztos, hogy itt is várható legalább három kiegészítő és milliónyi nem-hivatalos pálya is.

Zene, hangeffektek: A muzsika jóval dinamikusabb és karakteresebb, mint korábban. Kicsit itt érzem, hogy a szépmeséből áttértünk lassan a hollywoodi fantasy-akciófilm vonalra. A hangok néhol még bugyuták, gondolom csiszolnak itt is még valamit, illetve reményeim szerint a zenei aláfestés minden eddiginél változatosabb lesz, mert az előző részek mindegyikénél be lehetett csavarodni 20-25 óra után.

Összegzés: Már előre meghajlok a játék előtt. Szép lett, jó lett és még kész sincs igazán. Hajrá mindenki online játszani, meg próbálhatni és küldeni orosz barátainknak a tippeket, ha valami rendellenességet tapasztalunk. A verzió a 0.9 számot viseli, tehát feltételezhetjük, hogy már szinte minden működik és a végleges játék valahol ezen a szinten lesz. Nagyon kellemes meglepetés volt a jól optimalizált kód, a közepes gépigény, tetszetősek az animációk és jóval izgalmasabbak lesznek a csaták. Azoknak, akik nem szeretik a körökre osztott műfajt viszont nem ajánlom, majd talán a véglegest, mivel nem tudják beleélni magukat a sorozatba és folyamatos fejtörést okozna minden kis infodarabka megemésztése és annak kiderítése, hogy mi mire jó. Ellenben a fanatikusok a kispárnájuk alá is be fogják dugni CD lemezre mentve a demót, hátha álmukban már a véglegessel játszhatnak majd.

Kapcsolódó letöltések:
  • A játék demója
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3
  • Videó #4

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások