A tavalyi szinten az Ericsson első negyedéves profitja

A tavalyi szinten az Ericsson első negyedéves profitja

2006. április 21. 11:36, Péntek
A svéd Ericcson, a világ legnagyobb távközlésiberendezés-gyártója pénteken 4,605 milliárd svéd koronás adózott eredményt jelentett az első negyedévről.

Ez 46 százalékkal kevesebb a tavalyi utolsó negyedévi 8,5 milliárdnál. Az eredmény 1 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbi 4,644 milliárdnál. Az üzemi eredmény 36 százalékkal 6,624 milliárd koronára csökkent az előző negyed 10,4 milliárdjáról, és alig haladta meg az egy évvel korábbi 6,602 milliárdot. A rátája, 16,9 százalék, elmaradt mind a tavalyi utolsó negyedévi 22,7 százaléktól, mind az egy évvel korábbi 21,0 százaléktól.

A forgalom, 39,176 milliárd svéd korona, 14 százalékkal kisebb volt a tavalyi utolsó negyedévi 45,7 milliárdnál, de 24 százalékkal meghaladta a tavalyi első negyedévi 31,467 milliárdot. A tavaly megvásárolt Marconi nélkül számolva is 15 százalékkal nőtt az értékesítés az egy évvel korábbihoz képest. A szolgáltatási bevétel, részben már a Marconinak köszönhetőn, a tavalyi első negyedévhez képest 60 százalékkal 7,2 milliárd koronára emelkedett.

A vállalatvezetés elégedett a forgalom szerves növekedésével, és nagy reményeket fűz a mobil széles sávú szolgáltatások piacának szerényen gyorsuló bővüléséhez. Az eredmények és a profitráta viszonylagos gyengeségét az új szállítások és szolgáltatások kezdeti kiadásaival és a brit Marconi beillesztésének költségeivel magyarázták. Hozzátették, hogy a Marconi megvételétől várt egyes megtakarítások is késni fognak. Megjegyezték, hogy Kínában késnek a harmadik generációs mobilszolgáltatási koncessziók.

Az Ericsson tavaly 2,2 milliárd dollárt fizetett a Marconiért, a felvásárlástól a vezetékes üzletágában vár javulást. A negyedéves csoportszintű eredményt támogatta a Sony Ericsson vegyesvállalat, amely 151 millió eurós adó előtti nyereséget ért el, kétszer nagyobbat a tavalyi első negyedévi 70 milliónál. A bevétel 1,99 milliárd euróra nőtt a tavalyi első negyedévi 1,29 milliárd euróhoz képest.

A Sony Ericssonnál igen kedvezően ítélik meg a jövőbeli piaci helyzetet, szerintük az idén a készülékek világpiaca meghaladhatja 900 milliót, a tavalyi 780 millió után. A tavalyi egész évről a finn Nokiánál csütörtökön úgy becsülték, hogy a világpiac 24 százalékkal 795 millió készülékre nőtt, és az idén 15 százalékos bövülés lehetséges, mintegy 915 millió készülék erejéig.

A várakozások szerint a magyar mobilpiac viszont stagnál az idén: a tavalyi évhez hasonlóan az idén is 2,3-2,5 millió új készüléket adnak el a gyártók és a szolgáltatók, vélte Wágner Tibor, a Sony Ericsson kelet- és közép európai vezetője március elején. Hozzátette: a készülékforgalmat részben az generálja, hogy a régi mobilokat harmadik generációsra (3G) cserélik a felhasználók. A SonyEricsson tavaly 25-30 százalékos részesedéssel rendelkezett a magyar készülékpiacon, ezzel a második volt a rangsorban.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások