Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter

Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter

2006. április 29. 10:25, Szombat
Grafika: A fizikával és a grafikai motor megoldásaival együtt számomra ámulatba ejtő még akkor is, ha élőben nem láthattam teljes pompájában. Ezt hiányoltam sok FPS-ből, végre tényleg úgy érzem, hogy egy igazi virtuális világ közepén állok. Nem kocka minden, nincsenek kényszermegoldások. A precíz svéd kezek nagyot alkottak, gratulálok nekik, ez a legszebb FPS, amit valaha láttam és összességében többet ad, mint az istenített Carmack-féle megoldások. A rossz persze az benne, hogy a teljes élvezethez rá kell csatlakozni a paksi atomerőműre.

Játékmenet: Első pillanattól magával ragadott. Sokszor hiányolom az IQ-t az FPS-ekből. Sokszor kérdezem, hogy miért nincs valami értelmes már a piacon. Tessék, itt van. A szóló küldetések, azok co-op mutációi és a teljesen multi módok szerintem megunhatatlanná teszik a játékot. Ha valaki fegyelmet akar gyakorolni, akkor 3 barátjával kezdjen játszani ezzel és próbáljanak szigorú parancsok alapján végignyomulni a küldetéseken. Aki katona akart lenni kis hazánkban vagy hős, de valami megakadályozta, az most bepótolhatja - tarthatunk sorozást is.

Kezelőfelület. Kicsit szokatlan volt elsőre. Sokszor az akció közepén kétségbeesetten nyomkodtam mindent össze-vissza, mert elfelejtettem, hogy melyik gombbal tudom elérni a kívánt funkciót. A csapatirányítás rendszere nagyon korrekt, bár tanulni kell. A legjobb az lenne, ha már nem billentyűzettel irányítanánk, hanem virtuálisan bekerülnénk oda és elég lenne agyban lejátszani. Laposkúszás, guggolás, görnyedve futás. Tetszett minden megoldás ami azt sugallta, hogy nem terminátorok vagyunk, hanem trükkös kommandósok.

Zene, hangeffektek: Szerencsére a véres akciók közben nem zavarnak meg idétlen zenék, inkább csak ambient jellegű mormogás, zúgás van. Ellenben a rádiós hangok, a fegyverek hangja tökéletes. Lehet ez is arról a bizonyos CD-ről van, de akkor is sikerült kiválogatni a legjobbakat.

Intelligencia, nehézség: Nehéz. Nagyon nehéz. Iszonyat nehéz. Mindenkinek át kell állítania az agyát. Ez nem arról szól, hogy végigrohanunk egy pályán és lemészárolunk mindenkit. Mi is pont olyan sérülékenyek vagyunk, mint az ellenfél, sőt, társaink úgy hullanak, mint a legyek ha nem vigyázunk rájuk. Az ellenfeleket ha felderítjük valamivel, akkor látjuk a high-tech kijelzőnk segítségével a helyzetüket, de nem tudhatjuk sosem, hogy ha kilépünk a sarkon, akkor egyből agyonlőnek, vagy van 1 másodpercünk tenni ellene valamit. Komoly hadiállapotok, komoly kihívással. Kösse fel mindenki a gatyót.

Összegzés: A játék sokkal jobban fókuszál a történetre és a szereplőkre, mint elődei. Ráadásul eltaláltak valami olyat, ami bombaként fog robbanni az FPS piacon. Nem hiszem, hogy könnyen át lehet majd lépni ezen, talán majd csak azért, mert sokaknak ez már túl életszerű, túl bonyolult. Valóban nem ajánlom a mészáros fajtának, de nekik úgyis ott van ezer más játék. Aki viszont szeretne kicsit komolyabb vizekre evezni, az nem hagyhatja ki május nagy durranását.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások