21 milliárd Ft a Magyar Telekom negyedéves nyeresége

21 milliárd Ft a Magyar Telekom negyedéves nyeresége

2006. május 11. 09:35, Csütörtök
A társaság közleménye szerint a bevételek 6,7%-kal 153,3 milliárd forintra (602,3 millió euróra) nőttek 2006. első negyedévben az előző év azonos időszakához képest.

A mobil, internet és összekapcsolási (nagykereskedelmi) szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a kimenő forgalmi bevételek csökkenését. A tárgyi eszközök és immateriális javak beszerzésére fordított bruttó összeg 19 milliárd forint volt, amelyből a vezetékes szegmensre 7,6 milliárd forint, a mobil szegmensre 11,4 milliárd forint jutott. A mobil szegmensre eső összegből 2,2 milliárd forintot fordítottak UMTS-szel kapcsolatos beruházásokra, 4 milliárd forintot pedig az EDR projektre.

A vezetékes szegmens bevételei külső ügyfelektől (a Magyar Telekom Csoport más szegmenseitől származó bevételek kiszűrése után) 3,7%-kal 82 milliárd forintra nőttek annak köszönhetően, hogy a szélessávú internet és összekapcsolási (nagykereskedelmi) szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta az elsősorban a kimenő forgalmi bevételeknél tapasztalható visszaesést. A mobil szegmens bevételei külső ügyfelektől 10,5%-kal 71,2 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek köszönhetően. A tulajdonosokra jutó eredmény (nettó eredmény) 5,5%-kal 18 milliárd forintról (73,3 millió euróról) 18,9 milliárd forintra (74,5 millió euróra) nőtt.

Straub Elek elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott: "A Magyar Telekom Csoport eredményeinek első negyedévben tapasztalt jelentős javulása elsősorban nemzetközi tevékenységünknek és a hazai mobil szolgáltatásoknak köszönhető. Piaci részesedésünk kismértékű csökkenése ellenére javult nyereségességünk a hazai mobil piacon és erős, 40%-os EBITDA-rátát értünk el."

"Február végén a Cégbíróság bejegyezte a Magyar Telekom és a T-Mobile Magyarország egyesülését, ezzel lezárult az egyesülés folyamata. A hazai vezetékes szolgáltatások terén fontos szerepet játszott az ügyfelek megtartása. Az átalánydíjas csomagok száma nőtt annak köszönhetően, hogy nagy hangsúlyt fektettünk a havidíjakból származó bevételekre, valamint a sikeres ADSL értékesítési kampánynak köszönhetően tovább nőttek az internet bevételek. A vezetékes vonalszám csökkenése ellenére nőtt a hatékonyság."

"2006. február végén anyavállalati szinten az egy alkalmazottra jutó vonalszám meghaladta az 500-at, így a tervezettnél korábban elértük kitűzött célunkat. Macedóniában és Montenegróban tevékenykedő nemzetközi leányvállalataink hozzájárultak a Csoport bevételeinek és EBITDA-jának javulásához. Az évi rendes Közgyűlés csúszása ellenére az Igazgatóság - a nem auditált 2005. évre vonatkozó pénzügyi beszámoló alapján - a tavalyi évihez hasonló mértékű osztalék kifizetését tartja indokoltnak."

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások