Heroes of Might and Magic V - Ízekre szedjük

Heroes of Might and Magic V - Ízekre szedjük

2006. május 20. 10:51, Szombat


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Nival Interactive
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV /Athlon 1,5 GHz, 512+ MB RAM, 4 Gbyte szabad hely, Gef4Ti / Radeon 8500 videokártya
Ajánlott: 2,4 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 1024+ MB RAM, Nvidia 6600+ / Radeon X800
Hasonló játékok: Heroes of Might and Magic I / II / III, Master of Magic
Kategória: körökre osztott fantasy stratégia

Néhány héttel ezelőtt hírt adtunk a körökre osztott fantasy stratégiák királyának ötödik epizódjáról a játszható demó alapján. Most elérkezett a várva várt pillanat, hiszen napokon belül a polcokról is levehető lesz a játék, így itt volt az ideje a komolyabb vizsgálatnak. Lesz mit tanulni, feleleveníteni minden rajongónak.

Ahogy az köztudott, a Heroes 5 visszatér az első három rész gyökereihez, így elveti a negyedik epizód sokat bírált jellegzetességeit, úgy mint a hősök leereszkedése a lények közé, vagy a megreformált mágia. Ráadásul a választható népek és kastélyok is visszatértek a harmadik részhez, leszámítva azt, hogy két nemzetség útközben kihalt, mégpedig a Might és a Fortress. Páran átnevezték magukat, így a hosszúfülűek Rampart helyett Sylvan néven futnak és itt már nekik is van nagy fájuk, mint minden valamirevaló elf közösségnek. A Castle Haven lett, a Tower pedig Academy. Hogy a barbároknak és a mocsári szörnyeknek miért kellett kiesni a csapatból, arra nem derül fény.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A következő meghökkentő és valószínűleg sokáig a legtöbb odafigyelést igénylő változtatás a hősök tulajdonságait és képességeit (skills / abilities) érte. Mivel annyi hely még az online hasábokon sincs, hogy ezeket megosszam, kiemelek néhány példát, illetve jellegzetességet az új rendszerből. Szerencsére már most rendelkezésre állnak adatbázisok, amiket böngészgethetünk a sikeres és kraftos hős építéséhez. Az összehasonlítás terén általában teljesen át lehet ugrani a negyedik részt, mivel annak szinte semmi köze nincs ehhez a játékhoz, ezért kéretik nem nekem esni, ha olyat mondok, hogy valami új, pedig ott már volt. Az összehasonlítási alap a harmadik rész, kivéve talán a képességek esetén.

A harmadik részben ugyebár volt 28 másodlagos képességünk, mint például Archery, Offence, Necromancy, Tactics, Leadership. A negyedik részben már 9 fő képesség és azoknak egyenként három alképessége volt, melyek mindegyike 5 fokozatú volt az alaptól a nagymesterig. A legújabb felállás szerint pedig - hűha, nem is tudom hol kezdjek bele - van 12 univerzális képesség, amit minden hős fel tud venni elméletileg, illetve minden hős kasztnak / frakciónak van egy saját speciális képessége. Minden fő tulajdonság három fokozatban létezik, majd ezek alá tartozik 4-5 alképesség, amiknek nincsenek fokozatai, ráadásul csak hármat tudunk csoportonként megtanulni közülük.

A régi Heroes játékosoknak az univerzális képességek nem mondanak sok újat, hiszen ismerősek lehetnek: Attack (támadó bónuszok a csapatra), Defense (védekező bónuszok a csapatra), Enlightment (mana, XP és stat bónusz és varázslattanulás), Leadership (morál és toborzás bónusz) Luck (szerencse és mágia rezisztancia bónusz), Logistics (mozgás és felderítés bónusz), Sorcery (gyorsabb varázslás, mana regeneráció), War Machines (hadigépek hasznosabbá tétele).

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A mágia képességek itt csupán négy részre osztódnak, mégpedig Pusztító, Fény, Sötét és Idéző mágia. Ezek kombinációjából születhetnek érdekes dolgok, de el lehet felejteni azt, hogy egy erős idéző hőssel 4 kör alatt lerakunk a pályára 30 sárkányt. Idézés alatt minden természet mágiát kell érteni, sőt még a halott feltámasztást is. A legerősebb idéző spell egy főnixet hív a pályára, ami csupán 1 egység lesz, de életereje 300+30*spellpower lesz.

A sötét mágiánál az átkok kapnak helyet, itt nem lesz szinte egy ismeretlen varázslat sem. Képességek árán lehet elérni azt, hogy az átkok ne csak egy lényre, hanem minden ellenségre vonatkozzanak. A Fény varázslat ugye az áldásokat osztja, itt sem lesznek meglepetések, talán néhány új név, de jellemzően nincs új varázslat. A legerősebb itt a feltámasztás, aminél elég erősen érződik, hogy harmadik szinten (Expert) nő meg ugrásszerűen a hatásfok. Basic, Advanced fokozaton 45+15*spellpower, Experten pedig 210+30*spellpowernek megfelelő életerőpontot pumpálhatunk vissza jószágainkba. Ez vonatkozik egyébként a legtöbb varázslatra, emiatt érdemes a fő csapásvonalnak megfelelő ágat minél hamarabb Expertre fejleszteni.

A fent említett hősspecifikus képességek már érdekesebbek. Van 6 frakció, hatféle hőstípus: Demon Lord, Knight, Necromancer, Ranger, Warlock, Wizard. Ezek mind valamelyik féle várhoz kapcsolódnak, sőt ott egy speciális épület várja őket, ami segít használni ezeket a képességeket.

A Demon Lord, az idézés mestere, képessé teszi egységeit, hogy kaput nyissanak a túlvilágra, ahonnan utánpótlás érkezhet. Ezáltal a Dungeon seregek pillanatok alatt másfélszeresére emelhetik a létszámot.

A Knight, azaz lovag a képzés mestere, képes a kisebb fokozatú seregeket átképezni magasabb szintre: paraszt > íjász > gavallér > pap > lovag. Hatására eleve több egység termelődik hetente. Alapból iszonyat drága a továbbfejlesztés, de maximumon már kevesebb mint az eredeti összeg feléért juthatunk jobb seregekhez. Ha van elég lóvé, akkor vicces, hogy mondjuk a százasával rendelkezésre álló parasztokból csinálunk mondjuk íjászokat, neadjisten papokat vagy lovagokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Necromancer, azaz nekromata természetesen a hullák újrahasznosításának mestere. Képes feltámasztani az elhullott élőket és holtakat egyaránt. Viszont túl jónak találtatott a vámpírrá való ébredés lehetősége, ezért kizárólag csontikat kaphatunk vissza ebből a képességből.

Az elfek Ranger hőse bosszúálló típus. Szintjétől függően kijelölhet 2-3 egységtípust, akik ellen brutálisakat tud majd sebezni. A városban tűzi ki a cédulát és utána bármerre jár felismeri ellenségeit.

Az alvilági Warlock kapta a legbonyolultabb képességet, mégpedig az elementál láncok erejét. A lényeg kb., hogy ő látja, hogy melyik egység milyen elemet képvisel éppen és az egymásnak ellentmondó elemek találkozása sebzést okoz. Sőt a támadó átadja a védőre a saját elementál állapotát és ebből különböző kombókat lehet kihozni. Magam sem értem még teljesen, hogyan lehet ezt legjobban használni.

Az utolsó, akadémikus hős a Wizard pedig képes varázstárgyakat gyártani, amiket ráaggathat az egységeire. Minden tárgy maximum három képességet hordozhat, mint mondjuk mágia rezisztancia, bónuszok sokmindenre...stb.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások