Adásonként húszmillió SMS-re

Adásonként húszmillió SMS-re

2006. május 31. 01:02, Szerda
Megelégelte az RTL Klub a TV2 Megasztárjának sikerét, s a korábbi, csak részben eredményes próbálkozások után, amikor is egy-egy nagy produkcióval - Sztárbox, Az ország tesztje, Ikershow - igyekezett sarokba szorítani fő riválisát s annak is legsikeresebb műsorát, idén egy műsorfolyamot, a Szombat esti lázat indította el vele szemben. A produkció sikeresnek bizonyult, így várhatóan ősszel folytatják.


A műsorsorozat május 28-i döntője rekordot döntött, ez volt ugyanis idén a legnézettebb televíziós műsor - az RTL Klub állítása szerint. (A top 10-es listán 50-50 százalékban osztozott a két országos kereskedelmi csatorna.) A Szombat esti láz döntőjét az éppen televíziót nézők 51,4 százaléka - 2,6 millió néző - választotta a teljes lakosság köréből, amivel jelentős tömeget sikerült elcsábítani a TV2 egyébként igen népszerű Irigy hónaljmirigy című produkciójától.

A 18-49 éves korcsoportban már kisebb volt a két csatorna közönségaránya, illetve nézettsége közötti különbség: míg ugyanis az éppen televíziót néző ilyen korúak 47,4 százaléka - több mint egymillió néző - választotta a táncoló párokat, addig a TV2 show-műsorán is csaknem 840 ezren szórakoztak, a két produkció közönségaránya között pedig tízszázalékos különbség volt az RTL Klub javára, amely 47,4 százalékot ért el. A műsorfolyamnak egyébként kezdettől fogva sikerült magára vonnia a tévézők figyelmét, minden szombat este nagyobb közönségarányt ért el, mint a TV2 vele együtt futó műsora, adott esetben a Megasztár.

A két megaprodukció legszorosabb küzdelme a Megasztár döntőjének estéjén volt, ekkor a 18-49 éves korcsoportban az éppen tévét nézők 37,6 százalékát sikerült lázba hoznia az RTL Klubnak, míg a popsztárokért a nézők 34,6 százaléka ült a képernyők elé. Azt nem sikerült megtudnunk, hogy pénzügyileg mennyire volt rentábilis az RTL Klubnak e saját fejlesztésű, új produkciója - az alapötletnek persze létezik több nemzetközi változata -, de annyi kiderült, hogy adásonként átlagosan százezer sms-t küldtek a nézők egyenként - áfa nélkül - 198 forintért. Az ebből származó adásonkénti 20 millió forint "töredéke" került az RTL Klubhoz, a többi a technikai, illetve a távközlési szolgáltatóhoz folyt be.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások