Dungeon Siege II: Broken World

Dungeon Siege II: Broken World

2006. augusztus 25. 23:33, Péntek
Az új fajt a törpék alkotják, ami elméletben illeszkedik a többi faj mellé, hiszen volt tündénk, fél-óriásunk, driádunk, miért épp a törpe maradna ki a klasszikus fajokból. A kellemetlen inkább az, hogy sehol máshol nincs egy darab törpe sem a játékban, tehát ők történet szinten azért kimaradnak, biztos elbújtak mélyen a bányáikba mithrillt kalapálni, meg finom mézsört vedelni. Egyébiránt semmi extrával nem szolgál, ha törpe karaktert indítunk, de ugye fő a változatosság.

Ellenben a két új kaszt némileg képes befolyásolni a játékmenetet. Az első kaszt, amit említek, a vérgyilkos (lol) azaz blood assassin, aki félúton áll a mágus és harcos karakterek között, de nem úgy, mint egy paladin. Inkább a két képességcsoport ügyes kombinálásával képes teljesen új egyedi dolgokat elkövetni. A vérgyilkosnak (hívhatom így?) mindenképp szüksége van egy meghatározott szintű íjász képzettségre, illetve jártasságra a harci mágiában. A képességek megfelelő variálása pedig érdemessé teszi az új kasztot arra, hogy időt szánjunk rá.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Csak a példa kedvéért: a kilőtt íj sebzéséhez hozzátehet némi mágiát, amivel mondjuk begyújta az áldozat vérét (Damage-over-time), vagy éppenséggel megjelölheti őket a Warcraft Hunterével hasonlóan, ami miatt jóval nagyobb sebzést szenved majd el a harcban. A másik kaszt a Kőököl (Fist of stone) pedig egy közelharcos és egy természetmágus hibrid keveréke. Na ő már inkább hasonlít egy paladinra, csak kicsit hülye nevet kapott. Ő lesz aki helyt áll a közelharcban is, de ha baj van, akkor képes egész jól gyógyítani is, tehát a legnagyobb túlélő lesz a játékban. Ugyan a harcos kaszthoz képest mondjuk kicsit gyengébb, de a gyógyítással sokat nyer.

Ráadásul föld mágiájával képes plusz védelmet biztosítani a körülötte állóknak is, vagy éppen egy óriásit csapva a földre sebez minden közelben lévő ellenfelet. Remélem senki nem gondolja, hogy világmegváltó újdonság lenne bármelyik képesség, de mégsem akarom nevén nevezni más világokból. Ami viszont pozitív, hogy az új kasztok is játszhatóak az eredeti játékban, tehát legalább egy nosztalgia parti összehozható a régi küldetésekkel.

A kiegészítő új útvesztői nem túl izgalmasak, de legalább kiegészülnek mellékküldetésekkel. A fő kampány viszont kevesebb mint 10 óra alatt végigrohanható. Mégsem ez a gond, mivel ha minden mellékküldetést megoldunk, akkor azzal eltölthetünk még néhány órát. Főleg FPS-ek kapcsán fordult elő korábban, hogy egy rövidebb ideig tartó, de tényleg pörgős anyagot istenítettem, itt viszont mintha kirúgták volna a térképkészítőket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Egy idő után sorminta szerűen ismétlődnek a motívumok, a textúrák sem túl izgalmasak, túl általános, szóval kicsit sem izgalmas labirintusokat alakítottak ki. Labirintusnak is túlzás hívni őket, hiszen a nagyobb barlangok inkább hasonlítanak egy hosszú folyosóra, ahol nemhogy eltévedni nem lehet, de kereszteződés sincs benne. Nincsenek külön extra kincsek, nem kell fejtörőket megoldani, csak ismételgetni ugyanazokat az ellenfeleket százszor, mielőtt bejutunk a főellenséghez - nagyon kreatív.

Főellenségből van kb. 6 darab, de csak három féle, ráadásul a főgonosz kialakítása igen gyengére sikerült. Gyakorlatilag nincs semmi új, hozzáadott tartalom a Dungeon Siege világ meséihez, emiatt csalódás. Végülis a kiegészítő inkább egy magas-szintű tartalomkiegészülést jelentene a játékhoz, azt gondolhatná az egyszeri játékos, hogy a szörnyek keményebbek lesznek, okosabban viselkednek, ügyesebben harcolnak, a megszokottól különböző gyengeségeik vannak. Ahh, dehogy is, sőt, talán még könnyebb a sok kis szörnyet legyakni másodpercek alatt.

A nehézséget egyedül az okozza, hogy sokszor nagyon nagy mennyiségben ugranak ránk a szörnyek és azt sem tudjuk melyiket kéne ütni. Ráadásul ha egérrel próbálunk lavírozni, akkor kizárt, hogy kétszer ugyanarra az ellenfélre tudunk tömegben klikkelni. Sőt van olyan ellenfél, ami annyira pici, hogy szinte képtelenség kiszúrni. Sokszor csak az segíthet, ha megvárjuk, míg AI szövetségeseink elkezdenek támadni és akkor látjuk, hova lőnek.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások