Gothic 3

Gothic 3

2006. október 20. 22:30, Péntek
Grafika: Alapvetően szép a játék, bár a levelek, virágok közelről durván pixelesek, elég sok az ismétlődő textúra, sok a motorbeli hiba is, gondolom ez később javul majd. A fényeffektek néhol botrányosak, bár ez is gondolom optimalizáció kérdése. Nagyon vicces, amikor a nap elvakít egy barlang közepén. A karakterek és a lények elég részletesen vannak kidolgozva, valamivel több modellt is el tudtam volna képzeni, ezt viszont ellensúlyozza a sok egyedi karakter. A gépigény miatt nem illik egy új játékot lehúzni, viszont az ehhez szükséges erőforrásokból már szebbet is ki lehetne hozni. Ennek ellenére hosszú távon élvezhető és a zavaró tényezők nem kedvetlenítenek el.

Kezelőfelület: A hamarosan megjelenő Neverwinter Nights 2-höz képest sokkal könnyebben kezelhető, az irányításhoz nem kell bűvésznek lenni, a kamera nem csapong össze vissza, nem kell sok gomb a kezeléshez, a harci irányítás viszont sokszor esetleges. A lootolás kissé kényelmetlen, amit azért emelek ki, mert ez az a funkció, amit milliószor használunk majd. A beszélgetéseket nem lehet skippelni, ami alapvetően nem baj, de ha az elhalálozások miatt esetleg valamit 6x hallgatunk végig, akkor jól jönne. A karakter menük érdekesek, nem túl logikus sok helyen, a küldetés log pedig nagyon gyenge. A térképen sajnos nem lehet jelölni, amire viszont szükség lehet, mindenkinek javasolt A3-as méretben nyomtatni pár térképet és azon ikszelgetni.

Játékmenet: Lévén egy szerepjátékról beszélünk, nem meglepő, hogy a küldetéseket nem jellemzi linearitás. Egy fő csapásvonal ugyan kötött, de ezen belül is lesznek meglepetések, minden válaszunkat alaposan át kell gondolni, mert egyes döntések jóval később okozhatnak különbséget. A klasszikus RPG küldetések sem hatnak unalmasnak, nem ismétlődnek a feladatok annyira sűrűn. A dialógusok viszont nagyon klisések, majdnem minden ismerkedésünk szóról szóra ugyanaz és a szövegek mennyisége sem valami impozáns, sőt a legtöbbször a szükséges infókon kívül nem tudhatunk meg semmit. Persze a több száz órányi játék kárpótol ilyen apróságokért, többnyire magányos harcosként nem a beszélgetés lesz a fő profil. Az Oblivionhoz hasonlóan itt is bekerülhetünk a tolvajok közé, szolgálhatunk több úrnak, dönthetünk arról, hogy kinek kedvezünk.

Hangok és zene: Erről a leírás során még egyetlen szót sem ejtettem, itt szerettem volna egekig magasztalni. A muzsika profi munka, melyben német, japán, cseh szimfónikus zenekarok és kórusok szerepelnek, továbbá a szinkronhangokra szintén nagy energiákat fordítottak, főleg a főszereplőknél. Ugyan a harc kezdete/nyugalom kezdete zenék egy idő után idegesíthetnek, de egyébként gyönyörű zenei anyagot kreáltak a zenészek. Sőt, akinek nagyon megtetszik, megszerezheti egy külön kiadott lemezen is.

Nehézség, AI: Kegyetlen vért izzadós percek, órák forrása lesz a játék mindenkinek. Akár legkönnyebb fokozaton is szívhatunk sorozatosan, habár kevesebb ütéstől fekszenek az ellenfelek, de a kihívás nem csökken túlzottan. A harcokon túl találékonyságra közepes mértékben lesz szükség, hiszen a küldetések általában egyszerűek, de nem árt hozzá megfelelő angoltudás, ellenkező esetben mégis nehezek lesznek a kalandok. A mesterséges intelligencia viszont elég gagyi, a húzott ellenfelek sokszor még útvonalat sem képesek hozzánk választani és egy kisebb domb alján képesek tobzódni. A humanoidok, ha távolabb vagyunk, akkor nem ugranak nekünk, íjászkodnak, és érdekes módon, ha cikk-cakkban közlekedünk, akkor is majd mindig betalálnak.

Összegzés: Németország inkább befogadója a játékiparnak, nem sok nagynevű művel büszkélkedhetnek. A Gothic sorozat viszont kivívta a maga pátoszát. Lehetséges, hogy ennek megőrzése érdekében érdemes lett volna csiszolgatni egy kicsit, várni vele legalább néhány hetet, bevonni párezer tesztelőt, így csalódás lesz a nagy rajongóknak. Nem rossz a játék, sőt élvezhető és érdekes, de ennél kicsit több kell, ha az Oblivion, a készülő kiegészítője és a Neverwinter közé lőnek valamit, ráadásul egy hónappal a World of Warcraft kiegészítője előtt. A szerepjátékosoknak van miből válogatni, lehetséges hogy sokan tesznek le Myrtana megmentéséről a technikai nehézségek miatt. Egy év múlva érdemes lesz újra leporolni, addigra felpatchelik rendesen és gépünk is elég lesz hozzá.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3
  • Videó #4
  • Videó #5

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások