Autósok figyelem - online olcsóbb a kötelező!

Autósok figyelem - online olcsóbb a kötelező!

2006. október 30. 09:47, Hétfő
A hazai biztosítók mindegyike úgy indul harcba, hogy növelni akarja ügyfelei számát az idei kötelező felelősségbiztosítási kampány során, amely a tarifák mai meghirdetésével veszi kezdetét.

A biztosítók óvatosan bizakodók, a legkonkrétabbnak Jákfalvi Zoltán, a Generali-Providencia Biztosító osztályvezetője bizonyult, aki 30 ezres szerződéses többletet tervez januárra. A legőszintébb nyilatkozó Csergőffy Tibor, az OTP Garancia Biztosító főosztályvezetője: szerinte komoly siker lenne, ha megismételnék a tavalyi szerény felmondási arányt, ám ennek ellenére összességében ők is pozitív szaldót várnak.

Flamich Gábor, az új indulónak számító Signal Biztosító képviselője szerint nem céljuk a gyors és kockázatos növekedés, 10-15 ezres nyitóállománnyal már elégedettek lennének. A díjképzésben a társaságok visszafogottságról számoltak be, ám üzletszerzési szándék tapintható ki abból, hogy az Union az ügyfélkör 88 százalékának kedvezőbb díjat kínál, mint tavaly. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz sem, hogy az inflációnál lényegesen alacsonyabb díjemelést vagy akár 10 százalék feletti díjcsökkenést jelentő Aegon is piacot akar nyerni.

A szerződéses díjak rendszere egyre átláthatatlanabb. A biztositas.hu kimutatásai szerint minden eddiginél több, összesen 102 kedvezményt alkalmaznak a biztosítótársaságok. A kedvezmények zöme a kárstatisztikákból jól levezethető, ám számos esetben üzletpolitikai fogásról vagy éppen szerződéses megállapodásról van szó. Aligha lehet például a Generali CIB-kedvezményét alátámasztani kárstatisztikákkal, de az sem hihető, hogy a Közlekedési Biztosító Egyesülettel (Köbe) már novemberben szerződő ügyfél 10 százalékkal kisebb kockázattal vezetne az utakon. Persze, a promócióknak lehet más hátterük is.

Zsoldos Miklós, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója szerint a T-Online-ügyfeleknek adott 12 százalékos kedvezményt azért tudják az online-ügyintézésért járó 4 százalékos automatikus kedvezmény helyett kínálni, mert a partnerszolgáltató nem kér üzletszerzési jutalékot, megelégszik azzal, hogy ez a szolgáltatás (is) hozzájárul ahhoz, hogy az internetező ügyfelek őket válasszák.

Az online-szerződöket immár mindenhol kedvezménnyel csalogatják, de mind több helyről kaphatnak majd kedvezményeket a közalkalmazottak és a 14 éven aluli gyermekkel rendelkező sofőrök. Az Allianz például külön kedvezményt ad az általában koruk miatt büntetett fiatal vezetőknek, ha van már a családban gyerek. Új harc várható az értékesítési helyeken is: A Groupama a Cora-áruházakban akciózik, a Generali a hírek szerint a Tescókat szállja majd meg. A Signal a takarékszövetkezeti hálózatban kínálja termékeit, míg például a K&H teljes egészében kihasználja az anyabank fiókhálózatát.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások