Karácsonyi sláger maradhat az LCD-tévé

Karácsonyi sláger maradhat az LCD-tévé

2006. november 3. 11:27, Péntek
Úgy tűnik, az LCD- és plazmatévé az idei karácsonynak is a slágerterméke marad. Egyes 82 centiméteres képátlójú készülékekért már 200 ezer forintnál kevesebbet kell majd fizetni, így a tavalyi szinthez képest 40-50 százalékkal alacsonyabb az ára, de a nyári focivébé óta is 30 százalékos a csökkenés.

Győrben ma nyílik a Saturn elektronikai szakáruházlánc harmadik tagja. Az új üzlet - a többihez hasonlóan - 3400 négyzetméter alapterületű és nagyjából 45 ezer féle terméket kínál. A cég tervei szerint a jövőben a nagyobb vidéki városokban lesz Saturn, illetve a fővárosban is várható még néhány egység. A Saturn a karácsonyi szezonnyitásra időzítette új áruházának átadását, ezzel Győrben is belehasít a szórakoztatóelektronikai piacba.

A remények szerint az idei karácsony legnagyobb slágerterméke az lcd- és plazmatévé marad, abból is a 32 colos, vagyis a 82 centiméteres. Ennek ára karácsonyra 200 ezer forint alá esik és ezzel árban is felveszi a versenyt a hagyományos készülékekkel. Balogh Péter, a Saturn koncepciómenedzsere lapunknak elmondta: a cég televízióértékesítésből származó bevételének 70 százalékát a plazma- és az lcd-k eladása adja. Egy-egy akció során 150-200 terméket is értékesítenek néhány hét alatt.

A plazmák ára egyébként a labdarúgó-világbajnokság óta 30 százalékkal csökkent, a tavalyi szinttől pedig 40-50 százalékkal marad el. Balogh Péter szerint a karácsonyi szezon másik nagy slágere a navigációs eszköz lesz, amelyből egyre több fajta kerül ki a polcokra. Az mp3, a digitális fényképező ugyancsak vásárlási célpont lesz, ahogyan a műsoros cd és dvd. Jelentős forgalmat remélnek a merevlemezes videokamerák értékesítéséből, amelyek ára 100 ezer forint körülire csökken. A Saturnban slágertermék marad az új generációs kávéfőző gép és a robotgépek minden fajtája.

Mivel idén befejeződik a Sulinet-program, nyilvánvalóan sokan kihasználják még a lehetőséget, így jelentős forgalombővülés várható a számítástechnikai eszközöknél is. Nagy forgalmat jósolnak a szépségápolási cikkek területén is: jelentős a kereslet az epilátorok, az arcbarnítók és masszírozók iránt.

Balogh Péter a megszorító intézkedések ellenére az év végén rekordbevételt vár a Saturn-üzletekben, éppen a szórakoztatóelektronikai termékek drasztikus árcsökkenése miatt. Mint mondta, egy vásárló évente átlagosan 250 eurónyit költ üzleteikben, ennek 60 százalékát a november-decemberi időszakban. Balogh szerint a megszorítások idén biztosan nem érintik a piacot, ajándékra ugyanis mindig költenek az emberek, és mivel a karácsonyi szezonban várható a jelentős forgalom, nem félnek attól, hogy erősebb visszaesést okozna a reálbér csökkenése.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások