Sikeres évet zárt 2006-ban a T‑Mobile

Sikeres évet zárt 2006-ban a T‑Mobile

2007. február 6. 08:32, Kedd
2006 a T‑Mobile eddigi legsikeresebb éve volt, a szolgáltató az üzleti tervben foglaltak teljesítésén túl stabilan őrizte piacvezető pozícióját, valamint innovációs elsőségét.

A cég közleménye szerint a háromszereplős mobilpiacon a piacrész változását tekintve a T‑Mobile hosszú évek óta a legbiztosabban őrizte elsőségét, és a forgalmazásban résztvevő SIM kártyák száma alapján 2006-ban 262 000 új ügyféllel a legnagyobb növekedést könyvelhette el. Az inaktív, tehát 3 hónapja nem használt SIM kártyák száma és aránya a szolgáltatónál tovább csökkent, és az előző év végén 5,07%-kal a hazai mobilpiacon a T‑Mobile-nál volt a legkisebb.

Az üzleti terv teljesítését a felhasználói aktivitás, így a mobilinternet, az integrált termékek bevezetése, a mobil vásárlás, a multimédiás szolgáltatások (MMS, videotelefon, mobil tévézés) iránti növekvő érdeklődés, és az egységes T‑Pont hálózat kialakítása jelentős mértékben segítette. A mobiltelefon szerepe átalakulóban van, a beszélgetésen túl egyre több területen válik nélkülözhetetlenné. A tavalyi évben a T‑Mobile ügyfelei pl. 800 000 alkalommal vásároltak valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobiltelefonjukkal, és jelentős arányban nőtt a web’n’walkkal mobilon internetező előfizetők száma is.

Az ügyfélszám növekedésében egyre meghatározóbb szerepet játszik az adatátvitel. Az új előfizetések jelentős része ugyanis a mobilinternethez kapcsolódik. A T‑Mobile 2006-ban az előző év végéhez képest 55%-kal növelte internet-előfizetőinek számát. Sok ügyfél a hordozható számítógéphez, a telefon mellett másodikként internetezésre használt eszközhöz vásárol SIM kártyát. A mobilinternetet és a mobil adatátvitelt a következő évek szempontjából meghatározónak tartó T‑Mobile éppen ezért versenytársait jelentősen megelőzve tavaly májusban elsőként vezette be a HSDPA-t.

A HSDPA-hálózat decemberre a lakosság 28%-a számára elérhető volt, és ahhoz kapcsolódóan a T‑Mobile az egész piacra hatást gyakorló akcióval erősítette meg vezető szerepét. Az notebook+netkártya+szélessávú netet tartalmazó akciós csomagból december végéig a mobilcég közel 6000-et értékesített. A siker jelzi, hogy a mobilhálózaton elérhető internet a felhasználók szemében ma már valós alternatíva.

"Fordulóponthoz érkeztünk" - hangsúlyozza a 2006-os évet értékelve és az idei terveket összefoglalva Winkler János, a T‑Mobile vezetője. "Gondoljunk bele, hogy életünk jelentős részét valamilyen - kisebb vagy nagyobb - képernyő előtt töltjük. Munkánkhoz, a szórakozáshoz, az információk megszerzéséhez és a kapcsolattartáshoz valamilyen kijelző vagy képernyőt tartalmazó eszközt, leggyakrabban számítógépet vagy mobiltelefont használunk. Olyan mennyiségű információból választhatunk, amelynek töredékét sem tudjuk feldolgozni, és egyre inkább arra törekszünk, hogy lehetőleg a számunkra érdemlegesek vagy érdekesek jussanak el hozzánk, lehetőség szerint bárhol és bármikor, amikor nekünk szükségünk van rá."

"A mobiltelefonnak köszönhetően személyessé váló kommunikáció után így a tartalomszolgáltatás, a reklámok és a minket érdeklő információk is személyre szabottak lesznek. A mobilszolgáltatók felelőssége és szerepe óriási. A HSDPA-nak, azaz a gyors mobilinternetnek és az egyre okosabb, a felhasználói elvárásoknak egyre jobban megfelelő eszközöknek köszönhetően minden feltétel adott ahhoz, hogy a T‑Mobile "képernyővállalatként" helytől és időtől függetlenül biztosítsa előfizetőinek a személyre szabott információkat és megoldásokat." Winkler János hozzáteszi: "2006-ban az első és legfontosabb lépéseket megtettük, idén pedig ezen az úton haladva formáljuk tovább az információs társadalom ma még csak körvonalakban sejthető, sokkal érdekesebb és izgalmasabb új korszakát."

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások