2007. február 15. 09:16, Csütörtök
Új szereplővel bővül februártól a keresőmarketing hazai piaca. Az
online marketingben eltöltött 7 év tapasztalatára alapozva az online
ételrendelő szolgáltatást üzemeltető Netpincér.hu 2007 februárjában
Klikkmánia néven elindította keresőmarketing divízióját.
Sziebig Péter üzletágvezető szerint az új divízió sikerrel fogja
tudni kamatoztatni mindazt a gyakorlati tudást, amelyet mind a
hazai, mind a régiós piacokon szerzett meg az eredetileg
elektronikus kereskedelemmel foglalkozó NetPincér. Az e-kereskedők
számára ma már köztudottan a keresőmarketing az egyik leghatékonyabb
marketing eszköz. Az emberek többsége ma már internetes keresésekkel
készíti elő nemcsak az internetes, hanem a hagyományos vásárlásait
is. Ha ehhez hozzáadjuk, hogy a keresőkben feladott hirdetéseket
földrajzilag és időben is célzottan lehet feladni, akkor máris
előállt a hagyományos online bannereknél sokkalta hatékonyabb
hirdetési eszköz.
"Célunk, hogy olyan új szektorokkal is megismertessük az
internetes keresőkben rejlő üzleti lehetőségeket, ahol még nem
terjedt el széles körben a keresők találati lapjainak tudatos
befolyásolása." A piacépítő szerepkörrel összhangban áll, hogy a
Klikkmánia oktatást is vállal, vagyis nem feltétlenül törekszik
arra, hogy az ügynökséghez láncolja a megrendelőket. "Ha valaki
maga szeretné keresőhirdetéseket kezelni, tőlünk 1 hónap alatt akár
meg is tanulhatja ennek az új módszertannak az alapjait."
A Klikkmánia első ügyfelei között többségében olyan ismert
elektronikus kereskedőket találunk, mint az Extreme Digital, ám a
cég kisebb megrendelőkre is számít a jövőben. A Netpincér külföldi
terjeszkedésekor ugyanolyan kis szereplőként kezdte az új piacokon,
mint bármilyen kis látogatottságú magyar honlap. A Klikkmánia
szolgáltatásai révén mára már mindenhol több ezer látogató keresi
fel ezeket az új honlapokat is.
A fizetett keresőhirdetések mellett a Klikkmánia a keresőkre
való optimalizációt is kínálja ügyfeleinek. Ez a terület jelenleg
leginkább még csak a webfejlesztő cégek kínálatában szerepel, mint
járulékos szolgáltatás. Olyan cég, aki kimondottan ilyen jellegű
tanácsadással foglalkozna, jelenleg még kevés van Magyarországon. A
Netpincéresek ugyanakkor méltán gondolhatják, hogy náluk jobban,
kevesen tudják majd megmutatni, hogyan lehet a keresőkből pusztán
érdeklődőként érkező látogatókat tényleges vásárlókká formálni.