Supreme Commander

Supreme Commander

2007. március 3. 00:50, Szombat
Grafika: Nem a létező legcsillvillibb játék, de mégis, az RTS-ek között jelenleg a legjobb. A játék motorja még a DX10-es videókártyákat is kihasználja, igaz látványban nem, max. teljesítményben nyújt többet azokon. A terep kidolgozása szép, bár egy kicsit több változatosság nem ártana bele. Viszont cserében deformálható, és akár az erdők is felégethetők vagy begyűjthetők. Az egységek kidolgozása lehetne részletesebb is, ugyanakkor egy stratégiai játékban az ember ugysem a 100 tank egyike ágyútornyának kémlelőnyílását szemléli kidolgozottság szempontjából. A robbanások, és effektusok viszont mindig szem előtt vannak, és ezek igazán lenyűgözőek lettek. Ráadásul a nagyobb, jobban látható (persze, ez relatív, hiszen rázoomolhatunk bármelyikre - szóval az alap zoomon is jobban látható) egységek kidolgozása azért egyáltalán nem lett rossz.

Kezelőfelület: Átgondolt, jó elrendezésű a felület, minden opciót logikus úton el lehet érni. A mozgatás, a támadások, valamint az áttekinthetőség is rendkívül jó lett. Talán egy picit túl nagy felületet takar ki az UI, de ezt nem hiszem, hogy sokkal jobban meg lehetett volna oldani egy ilyen összetettségű RTS-nél. Lekicsinyítéséhez, átrendezéséhez pedig már most létezik mod. A billentyűzet kiosztást bármikor át lehet nézni, és kiváló tutorialok segítenek minket a betanulásban.

Hangeffektek és zene: A zenéjét biztosan nem fogjuk évek múlva is dúdolni. Elsőre nem rossz, de aztán gyorsan beleolvad a játékmenetbe, és a kutyát sem izgatja többé. A hangeffektek viszont a helyükön vannak, bár néhány modern fegyver ropogása lehetne komolyabb is - de lehet, hgoy akkor már túl vásárinak tűnne. Magyarán a hangok egyensúlyát szépen eltalálták, igazán idegesítő, vagy gagyi nincs benne - ugyanakkor kiemelkedően jónak sem lehetne nevezni az effekteket.

Játékmenet: Kiváló ellenfélnek számít a gép, nem sablonosak a küldetések, és skirmishben, valamint multiban is rendkívül élvezetes. A stratégiák, taktikák tárháza szinte kimeríthetetlen, tényleg csak a fantáziánkon múlik, hogy milyen módon próbáljuk legyűrni az ellenséget. Vezethetünk egy hatalmas flottát, többszáz egységgel, vagy több kisebbet, stratégiailag összehangolva, netán defenzív taktikával a végén pár experimental tech egységgel támadva, vagy folyamatos terjeszkedéssel tüzérségi állásokból lőve... Persze, lehetne akadékoskodni, hogy még ez is meg az is jó lett volna, de alapvetően semmi igazán fontos nem maradt ki a játékból. Ráadásul a fejlesztők a jó moddolhatóságra is gondoltak, három minimodot egyből bele is tettek az alapjátékba. Ezeket például skirmish módhoz választhatjuk, és a játékmenetet módosítják. Szinte biztos, hogy ügyes modderek, és mapperek még magasabb szintre emelik majd idővel a játékélményt.

Összegzés: Százalékosan kifejezve talán 97%-ot adnék neki. A maradék 3%-ot pedig még ki lehet váltani patchekkel, és modokkal. Szóval az alap játék, amit most a nagyközönség orra alá tolnak teljesen elfogadható minőségű lett. A Supreme Commander stabil, első blikkre teljesen bugmentes, és a teljesítménye is jól skálázható. Ez így már most sokkal több, mint amit a mai tipikusan gyorskiadás-gyorsbevétel, de láthatóan félkész, vagy trehány módon megírt, portolt játékok nyújtanak. Üde színfolt, a játékipar egyre inkább elk*uló világában. Kitüntető figyelmet érdemel, és nem csak mint az RTS műfaj új királya.

Kapcsolódó letöltések:
  • A játék demója
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3
  • Videó #4

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások