Kínában debütál a Dell olcsó PC-je

Kínában debütál a Dell olcsó PC-je

2007. március 21. 10:32, Szerda
A Dell Kínában dobta piacra saját olcsó PC-jét, amely ugyan árban nem veheti fel a versenyt a speciális fejlesztésekkel, ám a cég reményei szerint meghódíthatja a tömegeket. Michael Dell eközben Indiát bírálta a magas adók miatt.

A Reuters jelentése szerint a Dell EC280 jelzésű készülék ára 2599 és 3999 jüan között alakul, ami nagyjából 335 és 515 dollárnak felel meg, tehát jóval a megszokott szint alatt marad. A gyártónál abban reménykednek, hogy egy ilyen ajánlattal meghódíthatják a tömegeket és az elkövetkező években is fenn tudják majd tartani a kétszámjegyű növekedési ütemet, jókora extra bevételre téve szert.

A vállalatnak szüksége is lenne egy ilyen jó húzásra, hiszen a PC-gyártók versenyében nemrég ismét a második helyre szorult a HP mögött, a laptopakkumulátorok körüli mizéria pedig alaposan megtépázta a cég jóhírét. Kínában sem lesz azonban könnyű dolguk, jelenleg a harmadik helyen tanyáznak, némileg lemaradva a hazai nagy játékosok mögött. Itt ugyanis a Lenovo és a Founder vezeti az élmezőnyt és a Dell-nek igencsak kapaszkodnia kell majd, ha meg akarja szorítani a kínai kettőst. A konfiguráció technikai paramétereit nem közölték, mindössze azon reményüket fejezték ki, hogy jelentős részt haraphatnak ki az éves szinten 30 százalékkal növekedő belföldi piacból.

A terjeszkedés érdekében mindent elkövetnek: a nyilván belépő szintű összeállítás mellett útjára indították az első vállalati blogot is, amelyben a kínai vásárlókat érintő újdonságokról, hírekről számolnak majd be. Állításuk szerint az oldal a visszajelzések megfelelő fogadására és feldolgozására is szolgál, amelynek eredményeként minden eddiginél jobban alkalmazkodhatnak a helyi igényekhez.

Michael Dell, a cég vezérigazgatója távol-keleti körútjának következő állomásán, Indiában is beszélgetést folytatott a helyi vezetőkkel, ahol viszont kifogásolta a magas helyi adókat. A gyártó szemszögéből logikus lenne a stratégia kiterjesztése Indiára, hiszen Kína mellett a szubkontinens kínálja a legtöbb potenciális vásárlót, a terjeszkedés azonban itt egyelőre akadályokba ütközik. Az országban a negyedik helyen található a Dell, mégpedig a HP, a Lenovo és a helyi Hindustan Computers mögött.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások