Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Command and Conquer 3: Tiberium Wars

2007. április 6. 19:17, Péntek
Ezt az elvet támaszja alá az is, hogy a küldetések számomra úgy tűntek, mintha nőknek és gyerekeknek lettek volna kalibrálva. Elsőként - normál fokozaton pörgetve az első néhány küldetést -azt gondoltam, hogy ez csak bevezető lesz, de később is nevetségesen könnyű préda volt minden misszió, ez komolyabban hard fokozaton sem változik meg, talán valamivel több rutin szükségeltetik, hogy gyorsabban épüljön ki a védelem és okosabb arányban építsünk seregeket. A könnyű fokozat pedig nem más, mint örömzene, szinte teljesen mindegy mit csinálunk, előbb utóbb "megnyerődik" a csata.

Sajnos ez nagyrészt igaz a Skirmish részre is, bár szerencsére itt már jóval több lehetőség van mazochista hajlamokat kiélni. A gép intelligenciáját a három fokozat mellett még egy Brutal kategóriába is lehet állítani, ilyenkor visszaél minden előnyével, lehetséges, hogy csal is, de fel kell kötni a kisgatyát, mert a gép valamilyen varázslatos módon tudni fogja, hogy melyik területre nem fordítottunk figyelmet, a bázis melyik oldala maradt szabadon, védtelenül és ott szúr majd be. Érdekes módon odáig sosem fajult a helyzet, hogy szuperfegyvert vessen be a gép, bár ennek oka talán abban kereshető, hogy a legtöbb beállítás mellett az AI nem törekszik a legmagasabb technológiai szint elérésére, mert akkor seregszinten kerül komoly hátrányba. Ez egy jótanács a játékosnak is, elég hamar arcul csap a túlköltekezés.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az AI beállításoknál külön finomhangolhatjuk a viselkedését is, például kiegyensúlyozott, rusher, tech... Az igazi kihívás tapasztalataim szerint a brutal rusher, aki annyira aggresszív, hogy szinte nincs esély támadást indítani, mert annyira gyorsan és hatékonyan támad, hogy minden energiánk, taktikai érzékünk és egérkattintásunk szükségeltetik a megfogására. Ezzel ellentétben a kiegyensúlyozott brutal néhányszor meg tud lepni, de utána fordul a kocka, és kiismerve a mechanizmusait, simán le lehet gyúrni. Ez az izzasztó skirmish igazán jó tréning a többjátékos partik előtt, hiszen a kiválasztott fajjal a tökélyig lehet fejleszteni, a 1,5 perc alatt bázisépítés, a hogyan érhető el leghamarabb az atombomba és a térképészet képességeket.

A pörgős játékmenet igazán élvezetessé teszi a multi partikat, igaz sokan beleunhatnak majd hamar amiatt, hogy a hirtelen profivá vált játékosok csúnyán megalázzák őket akár random fajjal és térképen is. Az alapcsomagban fellelhető térképek száma éppen kielégítő, ennél többet hirtelen megtanulni nem is lenne egyszerű, sőt szerencsés, hogy a térképek nemcsak színben térnek el egymástól, hanem a Generalshoz hasonlóan szinte mindegyik kicsit külön stratégiát igényel. Érdekes mondjuk a közös területen elhelyezett kifogyhatatlan erőforrás vagy a pálya szinte teljes szélességében a két bázis közt elterülő Tiberium mező (gyalogság kizárva).

A bázisépületek logikája alapjában véve nem változott, talán a kezelőfelület vált egyértelműbbé. Külön füleken érhető el bármikor az épületgyártás, a védelmi épületek, a gyalogság és a járművek. Akár harc közben is időveszteség nélkül lehet pótolni az elhullott cimborákat. Bármilyen csata elején továbbra is az erőmű-finomító-tankgyár-2 harvester indítás ajánlott melegen, mert onnantól kezdve szinte bármelyik irányba lehet tovább indulni anélkül, hogy anyagi gondok merülnének fel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Persze a kezdeti pénzből indított gyalogság rush sem rossz ötlet, csak igen kockázatos, ha átérve egy ellenséghez már két lángszórós tank fogad minket. A legsérülékenyebbek persze a légi egységek, bevetésük önálló támadóegységként nem javallott. Jók lehetnek viszont taktikai feladatokra, mondjuk egy ketyegő atombomba áramellátásának leállítására vagy pár harvester levadászására, esetleg a nehéztankok védelmére.

A tech épületek felhúzásával mindhárom faj vidámabbnál vidámabb trükköket tud bevetni az ellenség megfékezésére vagy saját támadásának támogatására. Az UFO faj például féreglyukat tud létesíteni a térkép bármely két (látott) pontja között, viszont ez trükkös lehet, mert oda vissza működik és bárki használhatja. A NOD ráfonódott a Tiberium kutatásokra, képesek egy területen ültetni egy apró mezőt, illetve az amerikaiak robbanó benzines bombájának mintájára Tibérium Vapor bombával kényeztetik az ellenséges élőlényeket. A fegyverarzenál egyébként közepesen változatos. Mindhárom fajnak ugyanazok az osztályok állnak rendelkezésre, persze különböző erősségekkel, gyengeségekkel, árral, életerőponttal, de egy telhes hadosztály esetén nehezen dönthető el, hogy melyik az erősebb faj. Talán A Nod gyenge, a GDI és a Scrier erősebb. Talán.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások