Már a navigációs rendszereket is feltörik

Már a navigációs rendszereket is feltörik

2007. április 24. 18:36, Kedd
Két olasz biztonsági szakértő egy, a napokban megrendezett konferencián mutatta be megoldását, amelynek segítségével feltörhetik a navigációs rendszerek által használt kommunikációs csatornát, nem létező akadályokat hozva létre az útvonalakon.

A Vancouverben múlt héten megrendezett konferencián nemcsak a Mac OS sebezhetőségéről, hanem számos egyéb területről is szó esett. Az érdekesebb bemutatók között említik az Inverse Path cég két olasz munkatársának közös munkáját, amely a navigációs rendszerek által használt kommunikációs csatorna feltörésére irányult. Segítségével teljesen összezavarhatjuk ezen rendszereket, akár virtuális harmadik világháborút robbanthatunk ki a nagyvárosok utcáin, óriási káoszt idézve elő ezzel a közlekedésben.

Az eredményről Andrea Barisani, a cég biztonsági főmérnöke számolt be, kiemelve, hogy a megoldás ereje a meglepetésben rejlik, az emberek ugyanis nem számítanak arra, hogy illetéktelen személyek a navigációs rendszerekbe is behatolhatnak. A két szakembernek nem volt nehéz dolga, mivel rájöttek, hogy a kommunikációt a hagyományos FM-rádiózásban is széles körben használt Radio Data System (RDS) biztosítja, amelyben a továbbításért felelős Traffic Message Channel (TMC) nevű technológia nem védi a továbbított adatokat.

Ezt a platformot a legtöbb helyen a rádióállomások nevének, valamint a lejátszott zeneszámok nevének kijelzésére használják, de sok navigációs rendszer is ugyanezt a megoldást veszi igénybe Európában, Amerikában és Ausztráliában egyaránt.

"Információink szerint ez az első nyílt forráskódú eszköz, amely az RDS-adatok visszafejtését igyekszik megoldani. Segítségével szinte bármilyen jelenséget létrehozhatunk, legyen az telített parkoló, útjavítási munkálatok, óriási dugó, vagy éppen katasztrofális időjárás" - magyarázta Barisani. Hozzátette, hogy az általuk használt olcsó, egyszerű hardverrel nagyjából egy mérföldes körzetben okozhatnak zűrzavart.

A megoldást egy 2006-os Honda Civic-en próbálták ki, amelyet Európában értékesítettek. A fejlett országokban azonban sok navigációs rendszer egyazon rendszerre támaszkodik, így komoly veszélyt jelenthetnek a hasonló fejlesztések.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások