Ancient Wars: Sparta

Ancient Wars: Sparta

2007. május 11. 22:40, Péntek
Ha nagyon megpakolunk egy katonát csúcsfegyverekkel, akkor valóban ütőképes lesz, de nagyon drága. Érdemes a közelharcosoknak csak szúró-vágó fegyvert adni, a lövészeknek meg csak parittyát vagy íjat. Bár így előre determinálnunk kell a csapat felosztását. Egyébként, ha mindkét fegyver nála van, lehet váltogatni közte, annak ellenére, hogy az egyikkel ügyesebben bánik. A játék elején így lehet spórolni, mert nem kell kétféle kiképző épület, mégis tudunk közel- és távolharcra is képezni.

A sereg további részei a lovak, amikre a katonák felszállva gyorsabbak lesznek, illetve harci szekerek, katapultok és egyéb mesteri alkotások. A használhatóságuk megkérdőjelezhető, sok esetben nem éri meg foglalkozni a kifejlesztésükkel. A legjobb ha van egy halom íjász és egy komolyabb elit csapat az ő védelmükre. Az épületeket minden egység molotovkoktéllal támadja, de legalább nincsenek piramisokat karddal gyepáló béna kiskatonák. Ez egy jó pont.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A gazdaság viszont rossz pontot kap. A játék elején nagyon hamar elfogynak a kezdeti erőforrások és jó ideig kínkeserves lesz a lassan csorgó aranyakat figyelni és ha nem figyelünk, akkor hamar rajtunk üthet az egyébként látványosan csaló gépi ellenfél. Fából éppenséggel lesz elég, élelemből pedig 1-2-3 farmmal szinte bármilyen nagy seregről lehet gondoskodni. Az egységek képzése szintén lassan történik, viszont annál gyorsabban mészárolják le őket. Leszámítva a terminátorféle egységeket, kevés HP és kevés védelem miatt egy csatában messze nem bírja addig egy katona, amennyi ideig gyártottuk. Ez azt jelenti, hogy vagy több gyár kell, vagy legalább remény, hogy az ellenfélnek hamarabb fogynak el az egységei.

Külön érdekesség a hajók részlege. Az olyan pályákon, ahol nagy víz van, építhetünk hajógyárat, amiből egy könnyű, gyors szállítóhajó, egy csatahajó és egy bárka szállhat vízre. A gyors szállító 5, a csatahajó 10, a bárka pedig nagyon sok egységet fuvarozhat, viszont nem garantált, hogy a hajók nem akadnak össze, nem szorulnak be sziklák és a part közé, ami nem feature hanem inkább bug. Viszont a sebzett hajókat meg lehet támadni és el lehet foglalni, ami egy buta AI elleni küzdelemben egy idő után egy kisebb spanyol armadát jelenthet nekünk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az ókorban tudom, hogy nem volt erősségük a navigáció, de azért annyit talán belerakhattak volna, hogy egy szigetet meg tudjon kerülni a hajó, ha a másik oldalára klikkelek. Ezt nem ellensúlyozza az sem, hogy a szélirány befolyásolja a hajók haladását vagy az, hogy nagyon szép a grafika és viszonylag jól optimalizált is.

A kampány első pályáin azt gondoltam, hogy ezek bizonyára bevezető játékok. Klikkelgetni, futkározni kellett epizódokon keresztül, néha hadonászni kicsit Leonidasz lándzsájával és kész. Később igaz bonyolódott némileg a helyzet, de sem történetileg, sem kihívás szinten nem jelentett sokat az egész kampány. Kicsit sem fogott meg, talán azért, mert idegesítően vontatott és a nagy etalonokhoz képest gyenge felépítésű a játék. Az egész játék arról szól, hogy másfél óra alatt felépítek egy bázist meg egy sereget, majd két perc alatt lerohanom vele az ellenséget. Ha nyerek akkor örülünk, ha nem, akkor esély sem lesz kicsit később a visszatámadás ellen megvédeni magam. Aki játszott jó stratégiákkal az tudja, hogy mi lehet varázslatos egy ilyenben. Na ebben a játékban az nincs meg. Türelemjáték, semmi más.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások