Második hetébe lépett a sztrájk a Deutsche Telekomnál

Második hetébe lépett a sztrájk a Deutsche Telekomnál

2007. május 21. 10:14, Hétfő
Nem lankad a Deutsche Telekom dolgozóinak sztrájkja, a munkabeszüntetés a második hetébe lépett ma. A ver.di szakszervezeti szövetség 14 ezer sztrájkolóra számít a hét első napján. A tiltakozást a csoport tervezett átalakítása váltotta ki.

Pénteken már politikusok is a tárgyalásokhoz való visszatérést és a megoldást sürgették a munkaügyi konfliktusban. A baden-württembergi miniszterelnök újra a tárgyalóasztalhoz szólította a feleket, ugyanígy a korábbi német gazdasági miniszter, Wolfgang Clement is gyors megoldás követelt.

A Deutsche Telekom mintegy 11 ezer alkalmazottja május 11-én lépett országszerte sztrájkba. Az ellen tiltakoznak, hogy a csoport vezetése a cég különböző szolgáltatásait egy új, egységes és külön számlán kezelt vállalatba, a T-Service-be szervezi ki, és oda helyez át mintegy 50 ezer alkalmazottat, akiknek többet kell majd dolgozniuk kevesebb bérért. A tervek szerint az áthelyezettek számára a heti munkaidő az eddigi 34 óra helyett 38 óra lenne, és a kiszervezendő több tízezer dolgozó bérét két és fél év alatt 12 százalékkal csökkentenék, cserébe a cég 2010 végéig szavatolná a munkahelyek megtartását. Emellett a Deutsche Telekom új munkahelyteremtést is kilátásba helyezett. Ezt a javaslatot azonban a ver.di visszautasította.

Ez az első sztrájk a német telefontársaság történetében, és az első komolyabb munkaügyi konfliktus azóta, hogy a vállalatot tizenkét évvel ezelőtt privatizálták. A változtatásokat a belső piac visszaesésével, mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatások veszteségeivel, a költségcsökkentés szükségességével indokolta a vállalatvezetés. Az átszervezés július 1-től lépne életbe.

Egyelőre nem hoztak nyilvánosságra adatokat arról, hogy sztrájk milyen veszteséget okoz a Deutsche Telekomnak. A sztrájk következtében a telefonos ügyfélszolgálatok elérhetősége rosszabb a szokásosnál, az új megrendelések feldolgozása késedelmes, különösen a műszaki ügyfélszolgálatoknál, vagyis az üzletmenet korlátozása miatt több tízezer ügyfél kívánsága egyáltalán nem, vagy csak késve teljesülhet. A Forsa közvélemény-kutató szerint azonban a lakosság többsége szolidáris a sztrájkkal: a megkérdezettek több mint háromnegyede megértést tanúsít.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások