Engedély nélküli Vodafone adótorony Újbudán

Engedély nélküli Vodafone adótorony Újbudán

2007. május 22. 19:25, Kedd
Molnár Gyula az Újbuda helyi lap szerdán megjelenő számában azt kéri Beck György vezérigazgatótól, hogy a cég tartsa be a magyar törvényeket és az üzleti élet etikai szabályait.

Még egy világcég sem állhat a törvények felett, és nem tekintheti semmisnek a hatóságokat - hangoztatta Molnár Gyula, Újbuda polgármestere, szocialista országgyűlési képviselő a Vodafone Magyarország vezérigazgatójának írt nyílt levelében, melyben egy engedély nélküli adótorony építése ellen emelte fel a szavát. A Vodafone célja a körülmények mielőbbi tisztázása - tájékoztatta a cég az MTI-t.

A polgármester emlékeztetett arra, hogy az ügyben az elmúlt években számos levélváltás történt a Vodafone és az önkormányzat között, ezek azonban nem vezettek eredményre egy engedély nélkül felállított adótorony ügyében. Utalt arra is, hogy a közel egy évtizede a kelenvölgyi Bazsalikom utcában épített tornyot idén tavasszal ugyan elbontatta a cég, ám néhány nap múlva újra felállították. Molnár Gyula szerint erre feltehetőleg azért került sor, mert ilyen esetekben új hatósági eljárást kell indítani. "Ez a cselekedet elképzelhetetlen arroganciára vall. (...) Nem tekintheti semmisnek a hatóságokat, a törvényeket és az ott lakókat egy olyan cég, amelynek forgalma, nyeresége az emberek bizalmán, fogyasztásán alapul" - hangoztatta a polgármester, aki egyben határozott fellépést ígért.

Mint írta, itt nem csupán egy gazdasági-igazgatási jogvitáról van szó. "Vajon miféle etikát, erkölcsiséget sugároz ez a zugügyvédi mentalitással megvalósított, arcpirítóan cinikus lépés? Hogyan egyeztethető ez össze az Önök cége által hangoztatott társadalmi felelősségvállalás alapelveivel?" - vetette fel a kerületi vezető. Molnár Gyula azt írta, polgármesterként és parlamenti képviselőként is fel kell szólítania a cég vezetőit: hagyjanak fel a törvénytelen építkezéssel, és keressenek a toronynak olyan helyet, amely a jogszabályoknak megfelel.

A Vodafone Magyarország a nyílt levélre reagálva közleményében azt írja: a cég elkötelezett az iránt, hogy a XI. kerületben valamennyi ügyfele hozzáférjen az általa nyújtott szolgáltatásokhoz, és azokat a lehető legmagasabb színvonalon vehesse igénybe. A kialakult helyzetben a Vodafone célja a körülmények mielőbbi tisztázása, és olyan optimális megoldás megtalálása, amely az érintett felek konszenzusán alapszik, a kerület lakosainak érdekeit is szem előtt tartva - olvasható.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások