Az élcsoportba ugrott a Samsung

Az élcsoportba ugrott a Samsung

2007. június 4. 12:33, Hétfő
A Samsung egy éve még alig 4 %-át birtokolta a digitális fényképezőgépek piacának, részesedése mára viszont 11 %-ra nőtt.

Az elektronikai termékeiről ismert gyártó ezt a meredek növekedést intenzív marketingkampánnyal és figyelemreméltó termékekkel érte el. A Samsung tavaly év elején még abszolút újoncnak számított, hiszen ugyan korábban is kiadtak meglepő tudású gépeket (pl. a 15x-ös optikai zoommal bíró Pro 815-öt), de csak ekkor jelentették be első DSLR gépüket, a GX-1S-t. Azóta több hullámban fényképezőgépek áradatát öntötték a piacra, melyek persze technológiailag semmi meglepőt nem tartalmaznak, ám képességeik bőven elegendőek az átlagfotósok részére, és árban nagyonis versenyképesnek bizonyultak.

A Samsung persze nem csak a digitális fényképezőgépekre koncentrál, hanem a kapcsolódó piacokon is erősen fejleszt, minden szegmenst igyekszik lefedni: a cég alig két hónapja jelentette be 8 megapixeles CMOS szenzorát, de a memóriakártyáknál is már 8 GB-os kapacitásnál tartanak.


Semmi meglepő, de amit tud azt stabilan tudja

A vállalat termelékenységére jellemző, hogy ebben az évben is 20-30 új termék bevezetését tervezik. Világszerte 13 millió digitális fényképezőgép eladásával számolnak, ezzel globálisan a harmadikok lehetnének a Canon és a Sony mögött. Az első ötben a hátuk mögött a Nikon és a Kodak még kap helyet, bár utóbbi pozicíója kérdéses, tekintve hogy a Kodak minapi döntése szerint a forgalom növelése helyett inkább a nyereségre koncentrálnak, azaz kiszállnak a csekély haszonnal járó alsókategóriás gépek piacáról.

Mindenesetre a Canon vezető pozicíója nincs veszélyben, hiszen technológiai előnyük szinte behozhatatlan, de valószínűleg a tömegcikkek értékesítésére koncentráló Samsungnál ez nem is cél. A piac ráadásul még évente 6%-al növekszik, azaz a torta újraszeletelése nélkül is van még hely a feltörekvő cégek számára.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások