Jade Empire - Jáde Birodalom

Jade Empire - Jáde Birodalom

2007. július 6. 20:32, Péntek


Kiadó: 2k Games
Fejlesztő: Bioware
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,8 GHz, 512 MB RAM, 8 Gbyte szabad hely, GeForce 6200+
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV, 1GB RAM, Nvidia 6800+,
Hasonló játékok: Fable, Titan Quest
Kategória: RPG

Az ősi fantázia-világbeli kínai birodalmat veszély fenyegeti. A császár hataloméhsége és néhány rossz döntés következtében a béke és az egyensúly teljesen felborult, istenek haldoklanak, a gonosz pedig egyre erősebb. Az orvgyilkosok hajtóvadászata, a kalózok fosztogatásai csak enyhe előjelek, az elkerülhetetlen előjátéka. Hősünk egy apró faluban egy tiszteletreméltó mester legtehetségesebb tanítványaként kell, hogy rádöbbenjen: az ő sorsa a kulcs a történetben.

Nagyon ritkán tör be európai piacokra olyan távol-keleti játék, ami a valódi kínai filozófiákat, elveket, módszereket képes közvetíteni. Az általunk ismert fantasy világok közül kevés visz ebbe a mesés világba, de némi értetlenség és furcsa kontextus után élvezetes kalandok színhelye lehet. A játék során nemcsak a kihívások és feladatok leküzdése a feladat, hanem szép lassan el kell, el lehet sajátítani a régi gondolkodás minden csínyját-bínját.

Tetteink, döntéseink, reakcióink apró lépésekben módosítják a hovatartozásunkat. Nyugodt, jólelkű és igazságos hősként, mondhatni jó tanítványként egyre közelebb kerülünk a nyitott tenyér tanaihoz, ami a gyengéket és az ártatlanokat védi, míg a zárt tenyér filozófiája a nyers erőre és a hatalomra épül. Szerintük a nyitott tenyér követői gyengék és a jóindulatuk sebezhetővé teszi őket. Érdemes végig következetesen az egyik oldal felé tartani, hiszen a vegyes viselkedés középszerűvé tesz és nem érhetjük el egyik oldal előnyeit sem.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A történet egy apró falu harcos iskolájában indul, ahol tehetséges tanítványként példaképei vagyunk a társainknak. A mester magához hívat minket és belekezd egy történet mesélésébe, aminek segítségével megérthetjük, hogyan is kerültünk oda és kiderülhet ki is a mester valójában. Az események azonban felpörögnek, mikor bérgyilkosok tűnnek fel, felbolygatva a nyugalmat. A mester kénytelen gyorsan a mélyvízbe dobni minket, majd halála után elsőre úgy tűnik teljesen egyedül maradunk a hirtelen nyakunkba szakadt tudással. Mindenki, akivel az utunk során találkozunk megérzi, hogy különlegesek vagyunk és feladatunk van a világban, de csak nagyon lassan derül ki, hogy a végső cél mi is pontosan. Az egyik próbatétel során egy amulett tulajdonosai leszünk, aminek minden darabját összegyűjtve képesek lehetünk megváltoztatni a világot. Bármelyik irányba.

Jó szerepjátékhoz méltóan több karakterből választhatunk, főként irányultság alapján felosztva. A három alaptulajdonság a test, lélek és elme. A test a fizikai képességekért felel, fejlesztve az életerőnket növelhetjük, a lélek a Chi (mana) értékért felelős, míg az elme a fókusz képesség mértékét határozza meg (stamina: fegyverhasználathoz). Az alap képességek mellett a három kombináltan határozza meg a dialógusokban fontos tulajdonságokat, mint meggyőzés, sárm vagy megfélemlítés.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ezek legalább annyira fontosak, mint a harci képességek, hiszen a küldetések során számtalanszor kell rávenni valakit arra, hogy adjon tanácsot, segítsen, mondjon el valamit vagy adjon át tárgyakat. A sikeres tárgyalás előrevihet, míg a kudarc lassítja az eseményeket, de alkalomadtán szinte ellehetetleníti a továbbjutást. Tevékenységünk a világban egyfajta messiási úthoz hasonlít, magunk döntünk, hogy segítünk a kétségbeesett pórnép bajain vagy éppen csak a fő feladatokra koncentrálunk.

A játék ugyan elsőre teljesen normális harmadik személyű kalandnak tűnik, de komoly különbség, hogy a harc kötött téma. Normál esetben nem tudunk támadni, nem üthetünk meg civileket, sőt az irányítás is a kommunikációra és a mozgásra korlátozódik csupán. Ellenfelekbe futva viszont harci módba kapcsola a játék és elérhetővé válnak a képességek, a nézet is megváltozik kissé és a verekedős játékokban jól ismert ringszerű kapocs alakul ki az ellenség és köztünk. (A fókusz mindig a kiválasztott ellenfélen lesz, szemben állunk mindig vele, az oldalazás helyett például körülötte körözhetünk). Ráadásul a kalandot különböző mini-játékok szakítják meg időnként, amikor nem a karakterünket irányítjuk, hanem például egy harci repülőt, amivel felülnézetben kell aprítani az ellenséges légierőt, mint a régi jó Raptor nevű játékban.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások