2007. augusztus 13. 21:13, Hétfő
Az egyik internetes portál és egy légitársaság felmérése szerint a magyar utasok 88 százaléka már az internetről szerzi be az utazáshoz szükséges információkat.
A megkérdezettek 47 százaléka szállást, programokat, színház- és mozijegyet, 37 százalékuk pedig repülőjegyet is a neten keresztül foglalt tervezett útjához.
A hg.hu és a brit nemzeti légi társaság felmérése szerint a könyv, a CD és a DVD után a repülőjegy a 4. legnépszerűbbb online termék Magyarországon.
A légitársaság felmérése szerint a magyar utazóknak 5 perc 4 másodpercre volt szükségük a foglaláshoz. A folyamatosan csökkenő tendenciát mutató "tranzakciós idő" ellenére a felhasználók 20 százalékát, azaz minden ötödik megkérdezettet visszatart az internethasználattól az, hogy egyes oldalak csak idegen nyelven érhetők el.
Ezért egyes légitársaságok - mint a British Airways is - magyar nyelvű foglalási rendszert vezetett be.