Elégedetlenek a mobiltelefon-szolgáltatókkal Amerikában

Elégedetlenek a mobiltelefon-szolgáltatókkal Amerikában

2007. augusztus 19. 20:28, Vasárnap
A vásárlói elégedettségi felmérések szerint az Egyesült Államokban talán a mobiltelefon-szolgáltatókat becsülik legkevésbé a fogyasztók.

A mobiltelefonos szolgáltató ágazat a folyamatos fejlesztések ellenére messze a gyorséttermi hálózatok és a légitársaságok mögött kullog a rangsorban. A gyakran új szolgáltatóra váltó fogyasztók leginkább az ügyfélszolgálatok silány színvonalára panaszkodnak - írta a The Washington Post.

Sokan a vonalszakadások és a hibás készülékek miatt ábrándulnak ki a vezeték nélküli szolgáltatást nyújtó telefonos cégekből. A nagy társaságok ráadásul nehezen engedik el már megkaparintott ügyfeleiket, a kedvezményes kétéves szerződések felmondásáért akár 250 dollárt is felszámolhatnak.

Az újság szélsőséges példaként említi Coral Taylor esetét. A chicagói férfi hamis halotti bizonyítványt állított ki és faxolt el az egyik vezető szolgáltatónak, a Verizon Wirelessnek, hogy ingyen megszabadulhasson a sok fejfájást okozó cégtől. A Verizon 175 dollárt kért volna a hosszú távú szerződés megszüntetéséért. Taylor akkor döntötte el, hogy papíron elhalálozik, amikor rájött: a szolgáltató az elhunytak szerződéseit automatikusan törli. Mint mondta, így csak a telefonja vész kárba, azt azonban egyébként is meggyűlölte már.

Amerikában az utóbbi három évben a mobiltelefonos cégekhez több panasz érkezett, mint bármely más iparág vállalataihoz. Különösen sok a számlázási és a szolgáltatással kapcsolatos kifogás. A szerződéses feltételekre vonatkozó panaszok száma 2003 és 2005 között megkétszereződött.

A cégek persze igyekeznek a saját szempontjaik szerint tisztességesen eljárni - elengedik például a szerződésbontási díjat a külföldi szolgálatra távozó katonák vagy gyengébb vételi körzetekbe költözők esetén. Ez utóbbit persze bizonyítani kell, mint ahogy azt a figyelembe vett körülményt is, ha valaki elveszíti állását. "Megpróbáljuk kitalálni, hogy az ügyfelek mivel elégedetlenek" - mondta Alexa Kaufman, az AT and T szóvivője.

A The Washington Post megjegyezte, hogy az elmúlt két hónapban 30 százalékkal megnőtt a mobiltelefonos szerződéseket felbontani kívánók száma. Ennek az oka a forradalmian újszerű iPhone június végi megjelenése. Az Apple készülékéhez ugyanis kizárólag az AT and T cégnél lehet szolgáltatást vásárolni, így sokan ehhez a szolgáltatóhoz pártolnának át.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások