John Woo: Stranglehold

John Woo: Stranglehold

2007. szeptember 21. 23:47, Péntek
Talán az az apróság a legjellemzőbb, hogy az MP-ben kicsit taktikázni is kellett, itt viszont semmi. Egy teljességgel lineáris vonalvezetésű pályaszerkezeten kell úgy átverekedni magunkat, hogy minden sarkon 86 ellenfél ugrik ránk a leghülyébb helyekről is, de semmi gond, mert úgy lehet őket darálni, hogy azt Serious Sam is megirigyelné. Ahhoz képest, hogy teljes idő nem több, mintha három John Woo filmet megnézne valaki (6-7 óra), nagyságrendileg 1000-1500 ellenfelet küldünk a másvilágra, ami percenként 3-5 kliens kb. Önmagában ez unalomba torkollna percek alatt, de szerencsére a fizikai motor (Havok) lehetővé teszi, hogy szinte minden apró tárgy beszálljon a mókába.

Az asztalokon, pultokon lévő tárgyakat simán el lehet sodorni, szét lehet lőni, a díszlet nagy része teljesen leamortizálható. Az oszlopokat fedezékként lehet használni, de a vasbetont hamar szétlövik az ellenfelek, teljesen úgy, mint anno a 3DMark grafikus tesztjében (persze nem néz ki olyan jól). Lehet korlátokon csúszkálni, párkányokon egyensúlyozni, köteleken lecsúszni, amik mind jó kis látványelemek, igazi akciófilmes szettek. Ezek közben is lehet, sőt kifejezetten ajánlott folyamatosan tüzelni az ellenfelekre, nemcsak a további bónuszpontokért, de az életben maradásért is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Időről-időre, a pályák végén, belefutunk a helyi főellenségbe is, akik komoly fegyverzettel és életerővel bírnak, ennek ellenére nem telik túl sokba likvidálni őket. Többnyire elegendő a plusz képességeket használni és picit odafigyelni a lövedékeik útjára. Pár fejlövés, néhány sorozat és végük is van. A nagyobb problémát a tömegesen megjelenő szimpla ellenfelek okozzák, főleg akkor, mikor több emeletről, de minden oldalról tüzelnek. Nem árt okosan használni a fedezékeket és lehetőleg mindig az elérhető legnagyobb tűzerejű fegyverrel osztani nekik az áldást. A játék későbbi szakaszaiban egyre többször lehet megizzadni a szituációkban, igaz a játék feléig összesen kétszer sikerült elhalálozni, ebből egyszer saját magamat robbantottam fel. Az ultra nehéznek tűnő helyzetekben szét kell nézni, hogy van-e valami segítség, mondjuk valami felrobbantható, lerombolható, mert sokkal egyszerűbb egy tereptárgy szétlövésével leszedni 5 egymást fedező ellent, mint belerohanni az össztűzbe.

Egyszerre maximum két fegyver lehet nálunk, de mivel különösebben nem térnek el funkcióban, hanem inkább sebességben és erőben, ezért ez nem is okoz problémát. Eleinte a pisztoly kitűnő társként szolgál, majd később felvehető shotgun, géppisztoly és rohampuska, valamint gránát és rakétavető is. A leghatékonyabbnak számomra a géppisztoly pár bizonyult, sőt a hangja is annak a legkellemesebb. Igaz, hogy a rohampuska nagyobbat sebez, de nehézkesebb vele bánni picit. Ráadásul sokkal lazább két UZI-val végigszántani kétszer a tömeget és nézni, ahogy egyszerre összeesnek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék során néhányszor előjön egy mini-játékszerűség, amikor egyszerre sokan támadnak ránk. Ilyenkor az egérrel a célkeresztet irányítva kell leszedni a támadókat, miközben az általuk kilőtt golyók elől kell elhajolni. Mini kétkezes reflexjáték. Más kemény helyzetekben a Tequila bombákhoz kell folyamodni, amik a felügyelő varázslatos képességei. Ezek előhívásához semmi mást nem kell tenni, mint levadászni, sőt stílusosan levadászni minél több ellenfelet. Az elérhető képességek közül a két leghasznosabb a gyógyítás, illetve zárótűz (barrage). Az előbbi a négyegységnyi feltöltött energiából egyet levéve kb. 25%-ot gyógyít, míg az utóbbi szintén egy egységet levéve elvakult vérengzést indít, amikor is nem fogy a lőszer, viszont a kilőtt lövedékek ereje jóval nagyobb. Mindkettőt érdemes a necces szituációkra tartalékolni, bár mikor teljesen feltöltődik az energia, akkor egy gyógyítást simán érdemes ellőni, ne vesszen kárba egy hulla sem.

Amit a játékról eddig nem árultam el, hogy egy egészen elképesztő rekordot döntött meg. Feltelepítve a játék nem kevesebb, mint 14 Gigabyte tárhelyet igényel, ami teljességgel érthetetlen mire kell. Millió átvezető animáció van, amit egyébként a játék motorjával készítettek, tehát simán lehetett volna scriptelni is. Ennek ellenére a készítők lerenderelték szépen, ezzel felhízlalva a játékot ekkora méretre. Igaz sok jelenetet 5 nyelven is eltároltak, ami nem indok, hanem inkább egy újabb átgondolatlanság.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások