World in Conflict

World in Conflict

2007. szeptember 29. 08:42, Szombat


Kiadó: Sierra
Fejlesztő: Massive Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2 GHz, 512 MB RAM, 5 Gbyte szabad hely, DirectX 9-et támogató 128 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: Intel Pentium IV 2,5 Ghz, 1 Gbyte RAM, DX 10-es videókártya
Hasonló játékok: Rush for Berlin, Command and Conquer 3
Kategória: valós idejű stratégia

Kitört a harmadik világháború! Az előző körhöz hasonlóan Franciaország lángokban, az amerikaiak újfent az öreg kontinensen okoskodnak. A közös ellenség viszont 1989-ben nem Németország, hanem a Szovjetunió. A meglepetés pedig akkor következik, mikor a Vörös Hadsereg szép csendesen elhajózik az USA nyugati partjaihoz és szénné lövi Seattle városát.

Végre egy olyan történet, amikor a világ csendőre nem tét nélkül játszik, mikor az USA is bajba kerül, sőt többször kénytelenek saját városaikban morzsányi darabkákra robbantani az épületeket. A World in Conflict sok mindenben zseniális és sok meglepő fordulatot tartogat a stratégák számára, emiatt úgy tűnik keleten is jól fog fogyni a játék.

A béta során már sokan kipróbálhatták a hidegháborús technológiákkal vívott csatákat, ami ráadásul a valós idejű stratégiák multiplayer megoldását teljesen új köntösben mutatja be. Ami évek óta népszerű az FPS játékokban, az végre megadatott egy nagyon jó variációban az RTS játékosoknak is. Ez a lehetőség pedig nem más, mint a kötelezően választható szerepkör, tehát a szemben álló felek közüli választást követően még el kell azt is dönteni, hogy a csatában ki milyen feladatot lát majd el. Gyalogság, páncélosok, légi egységek és támogatás. A modern hadviselés négy alappillére, és szerencsére annyira jól ki lett egyensúlyozva az elosztás, hogy egyik típus sem hanyagolható és ahogy az a nagykönyvben meg van írva, mindennek megvan az ellenszere és minden nagyon hatásos valami ellen. A Call of Duty szerű multi-megoldás miatt borítékolható, hogy a közeljövő egyik legnépszerűbb többjátékos stratégiáját köszönthetjük, amivel talán évekig tolják majd a megszállott háborús veteránok.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Visszakanyarodva kicsit az alaptörténethez, a játék kampány részébe ott csatlakozunk be, mikor a Szovjetunió meglepetésszerűen elfoglalja Seattle városát és agresszív nyomulásba kezd a szélrózsa minden irányába. Biztosan sokan gondolkodtak már, hogy milyen lenne, ha "We have been attacked by the enemy on american soil, Sir!", azaz ha az Egyesült Államok szenvedne el komoly támadást saját földjén. A hidegből forró hangulatúvá váltó 80-as évek végi háború pedig éppen ezt dolgozza fel. Anélkül, hogy a sztori részletei felfedésre kerülnének elmondható, hogy a 14 pályából álló kampány egy tökéletesen filmes forgatókönyv is lehetne akár, hiszen az izgalmas akció mellett dráma, némi romantika is vegyül a jelenetek közé. Az átvezető sztorik minden alkalommal valamelyik szereplő magánéletét dolgozzák fel, a játék készítőinek arra is volt figyelme, hogy megmutassák, hogyan élik meg a pixelkatonák a legnehezebb pillanatokat.

Sajnos a filmes sztori miatt nem is készült több kampány, tehát a szovjetekkel egyjátékos üzemmódban nem játszhatunk, csak az USA és az Európában harcoló NATO seregek oldalán. A küldetések között a legtöbbször a megszállás elleni védekezés a feladat, illetve esetenként a visszatámadás, valamilyen stratégiai hely megszerzése vagy épségben tartása. Attól senkinek sem kell félnie viszont, hogy a történet akár egy percre is unalmassá válik, sőt le a kalappal a készítők előtt, hiszen nem nagyon emlékszem a közelmúltban olyan történetre, ami ennyire komplex, mégis könnyen követhető, ennyire jól megtervezett és mégsem kiszámítható.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ráadásul a nagyon emberi tisztek még szerethetőbbé teszik a háborús sztorit, hiszen a folyton bénázó, hisztis Bannon tökéletes ellentéte az általunk megformált tehetséges és szerény Parkernek, akik jellembeli különbségeik ellenére végig hűen követik Sawyer tábornok utasításait. A dráma akkor köszön be, mikor áldozatot kell hozni, illetve ha valami szeretett dolog veszik el a megszállás miatt, de szerencsére az ilyen könnyfakasztó pillanatokat jól oldották humorral és megkapó dialógusokkal.

A 12-20 órányi kampány után szerencsére nem jön el az uninstallálás ideje, sőt akkor kezdődik az igazi móka. Akik eredeti változattal rendelkeznek, azok megszállhatják az online szervereket, ahol szünet nélkül zajlanak a csaták a kampány során már jól bejáratott helyszíneken. A többjátékos módban minden esetben a szovjetek küzdenek a NATO vagy az USA ellen, a maximum 16 játékos pedig többnyire egyenlő számban oszlik meg a két oldal között. Függetlenül a jelen lévő játékosok számától, bárki választhat bármilyen szerepkört, igaz ajánlott nem felvenni a tüzérséget mondjuk, ha már van kettő másik. Bázist építeni pedig kicsit sem kell, a szükséges utánpótlásról a légierő gondoskodik.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások