The Settlers: Rise of an empire

The Settlers: Rise of an empire

2007. október 6. 12:01, Szombat


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Blue Byte
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,8 GHz, 512 MB RAM, 3 Gbyte szabad hely, DirectX 9-et támogató 64 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: Intel Pentium IV 3 GHz , 1 Gbyte RAM, nVidia Geforce 7600+
Hasonló játékok: Caesar IV, CivCity: Rome
Kategória: történelmi stratégia

Kis emberek rohangálnak a képernyőn: Sims. Házakat építünk nekik: Simcity. A középkorban vagyunk: Settlers. Ez az egyik legősibb sorozat, ami immáron a hatodik epizóddal kibővülve tűnik fel 2007-ben is. Voltak gyengére sikerült próbálkozásai, a mostani viszont a retró jegyében igyekszik visszanyúlni a régiekhez, de közben valamelyest kommerszebb is lett.

Vissza is nyúlunk a klasszikus sorozat gyökereihez, illetve egyszerűsödik is a történet. A kor szellemének megfelelően könnyebben átlátható a játék, nem kell főpolgármesternek, sem földesúrnak lenni ahhoz, hogy a játékban sikereket érjünk el, ugyanakkor nem árt ha a játékosnak sok ideje és türelme van.

Ez az egy nem változott. A hűbéres korszak legnagyobb ásza talán a Settlers sorozat második, illetve harmadik része volt, míg a későbbiek némileg eltértek a kitaposott ösvénytől. Ebben a részben viszont a kampány részt sikerült ráhúzni egy olyan keretsztorira, ami nem válik túlzottan unalmassá, nem annyira klisés és még a sokadik pályán is tartogat meglepetéseket. A feladatunk kivételesen nem egy igen tehetséges uralkodó noszogatása, hanem alkalomról alkalomra változó, hogy éppen kit és hol kell irányítani, mégpedig olyan módon, hogy a címben is említett birodalom valóban felépüljön.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A terjeszkedésnek két markáns gátja is akad, mégpedig a banditák és a vikingek (vagy egyéb nációk). Itt ugyan nincs akkora szerepe a különböző civilizációknak, mint egyes korábbi részekben, de annyi megmaradt, hogy a hadsereget közvetlen irányítás jellemzi. A legnagyobb visszatérés, hogy újra a régi módon vajmi kevés köze van a játékosnak, hogy az emberei merre mászkálnak.

Nos lássuk az újdonságokat. Először is minden küldetésben és pályán egy hős lovag kíséri a játékost. Neki akár közvetlen szerepe is lehet a harcokban, kezdetben tökéletes lehet kósza vadállatok leölésében, de a későbbiekben sem erősödik meg, ez nem a Heroes. Ennek ellenére hasznos dolgokra képesek a különböző hős lovagok. Mindegyiknek van egy-egy passzív képessége, ami többnyire a városfejlesztés terén előnyös dolog, illetve egy aktív képessége is. Lehet olcsóbb épületfejlesztés, több adó például a passzív és ingyen etetés, ellenséges csapat átkonvertálás vagy paraszt gyógyítás az aktív. A hős rendelkezik továbbá egy ranggal is, amit minél magasabbra kell fejleszteni, hogy elérhetővé váljanak a komolyabb épületek is. Ehhez minden szinten teljesíteni kell bizonyos kritériumokat, ami lehet lélekszám, fő épületek bizonyos fejlettségi szintje vagy egy adott termékből X darab elérhetővé tétele. Ha ezek készen állnak, akkor a főtéren egy kisebb buli keretében jöhet a beavatás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A másik újdonság a térkép területekre osztása. Korábban is voltak határok, melyeket a kis helyőrségek és egyéb katonai épületek pakolásával lehetett kitolni, ami sokkal életszerűbb volt a mostaninál, ahol is konkrét régiókra van felosztva minden térkép és azon belül ha a hős épít egy őrtornyot, akkor már meg is van szerezve. Ennek a módosításnak a célja nyilván az erőforrások igazságosabb elosztása volt, de annyira nem örömteli, mert bizonyos játékmódokat és a területszerzés örömét végképp elvette.

Arról nem is beszélve, hogy sokszor hiába gyilkolta le a seregem a konkurenciát, sem ők, sem a hős nem tudott mit kezdeni vele, az már azé maradt, akié volt. Pedig elméletileg elegendő az ellenség őrtornyát lezúzni és akkor elpusztul minden más. Ez is mekkora hülyeség. Fekete pont a Blue Byte-nak, ez nem volt szép tőlük.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások