250% a keresőmarketing növekedése

250% a keresőmarketing növekedése

2007. november 27. 12:51, Kedd
A keresőmarketingre vagyis az internetes keresőkben való hatékony megjelenésre költött összeg 250 százalékkal nőt az idén, a reklámnak erre a területére fordított összeg mintegy 1 milliárd forint volt Magyarországon - mondta Fazakas László a keresőmarketinggel foglalkozó Arcus Search divízióvezetője

A cég által kiadott "Láthatósági tanulmány" bemutatásával egybekötött tájékoztatón Fazakas László jelezte, a növekedés üteme várhatóan a jövőben is folytatódik, 2008-ra a keresőmarketingre és keresőoptimalizálásra költött összeg várhatóan 2,5-3 milliárd forint lesz. A "Top 10 hirdető - Top 10 cég Láthatósági Tanulmánya" a legnagyobb magyar cégeknek a Google internetes keresőben való láthatóságáról szól. Kutatási eredményeik bemutatják, hogy a magyarországi médiapiac legnagyobb büdzsét elköltő hirdetői a - 2007-ben, és várhatóan 2008-ban is 250%-os növekedést mutató - keresőmarketing eszközeivel milyen mértékben élnek.

Az Arcus Search Top 10 hirdető - Top 10 cég Láthatósági Tanulmánya ezen cégeknek a Google internetes keresőben való láthatóságáról szól. Az Arcus Search kutatása során azt vizsgálta, hogy a Google természetes találatai és a Google fizetett hirdetései között megjelennek-e azon cégek, amelyek a magyarországi médiapiac meghatározó megrendelői, legnagyobb büdzsét elköltő hirdetői. Az adatgyűjtés 2007 szeptemberében zajlott.

A keresőkben való eredményes szereplés azért fontos, mert azon érdeklődők, akik a keresőeszközökben saját céljaik szerint keresnek, rendkívül motiváltak egy adott weboldal tartalmát megnézni. Sok más marketingág alapproblémája, hogy hogyan keltse fel a célpiac érdeklődését. Mivel a keresőmarketing a meglévő érdeklődést használja ki, így azt már adottnak vehetjük, a hirdető egy lépéssel beljebb van. A hazai keresőmarketing piac 2007-ben 250%-os növekedést ért el, és várhatóan 2008 során is ugyanennyit növekszik a keresőoptimalizációra és keresőmarketingre elköltött céges büdzsé.

A tanulmányban vizsgált cégek csak ritkán és szinte csak próbaként használják a keresőmarketing lehetőségeit ügyfélszerzésre. Ugyanakkor már az is látszik, hogy ezen cégek versenytársai a keresőkben nem azok, amelyeket ők üzleti versenytársnak gondolnak, hanem tartalomszolgáltató oldalak, kisebb webáruházak, helyi képviseletek, amelyek már sokkal eredményesebben használják a keresőket, mint a nagyvállalatok és multinacionális cégek.

Taskó Tamás, az Arcus Search vezető SEO tanácsadója az elemzés módszertanáról elmondta: "A Láthatósági Tanulmány egyrészt a weboldalak keresőkbeli láthatóságát mérte fel, a főbb láthatósági tényezők (kulcsszavak, kulcsszóverseny, kulcsszóversenytársak, elért helyezések) alapján. Másrészt minden egyes weboldal esetén megvizsgálta a következő főbb optimalizációs egységeket a 2007 szeptemberében elvégzett kutatás során: a nyers SEO (search engine optimalization) mutatók ("page ranke", oldalak és linkek száma), valamint a site-ok belső felépítése, dinamizmusa, és tartalmi relevanciája. Az adatok alapján besorolta a weboldalakat optimalizálhatósági szempontból, vagyis, hogy melyik site-ot mekkora erőfeszítéssel lehet keresőbaráttá alakítani."

"Kutatásunk célja az idén 250%-os növekedést mutató, összesen egymilliárd forintos keresőmarketing-piac szerkezetének megismerése és bemutatása." - ismertette a Tanulmány eredetét Fazakas László, az Arcus Search vezetője. "Az Arcus Search előadcége, vagyis az Arcanian korábbi, saját, 2002-es Láthatósági Tanulmányán kívül a régióban átfogó kutatás a témában azóta sem készült." - tette hozzá Fazakas.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások