Mobilok tonnaszám karácsonyra

Mobilok tonnaszám karácsonyra

2007. december 19. 23:59, Szerda
Népszerűek a mobiltelefonok ajándékként is, a statisztikák szerint ugyanis minden év decemberében láthatóan megugrik az új előfizetések száma. Szakértők szerint az idei év slágere a mobilinternet, gyakran laptoppal kombinálva.

A Pannonnál a karácsonyi akciók igen keresettek, ezért a kiugró forgalom decemberben, magyarázza Majorosi Emese, a társaság sajtó és információs igazgatója. A Pannon novembertől a használt mobilok mellett már a vezetékes telefonokat is beszámítja karácsonyi akciójában. Az akció keretében bármelyik belföldi és külföldi szolgáltató készüléke leadható, a kedvezmény igénybevételének feltétele, hogy a telefon IMEI-száma beazonosítható legyen. Az igazgató hozzáteszi: a használt mobilok tavalyi begyűjtésének és újrahasznosításának sikere indokolta, hogy az akciókat a vezetékes telefonokra is kiterjesszék. A mobiltechnológia robbanásszerű elterjedésével több tízezer vezetékes telefonkészülék vált feleslegessé országszerte. A mostani akció hozzájárul, hogy a kidobásra ítélt vezetékes telefonok se károsítsák a környezetet - fogalmaz Majorosi.

Fülöp Gábor, a T-Mobile termékmenedzsment osztályvezetője szerint azért is ugrik meg a forgalom karácsony előtt, mert sokan mentőötletből vásárolnak mobiltelefont szeretteiknek. Fülöp hozzáteszi, hogy az egyre nagyobb mobilinternetezői réteg miatt is fokozatosan nő a SIM-ek száma. A laptopokhoz illetve az ún. kártyatelefonokhoz vásárolt mobilhozzáféréshez külön SIM jár. A laptop mobilinternet-hozzáféréssel az utóbbi időben roppant népszerű lett az ajándékok között, főleg főiskolásoknak és egyetemistáknak szánják ezeket az eszközöket, de azok is nagyon kedvelik, akik sokat utaznak. "Ma már az ország területének 52 százalékán van mobilszélessáv, és a többi területen is működik az internet, igaz alacsonyabb sebességgel" - mondja Fülöp.

A Vodafone-nál úgy látják, hogy mind a kártyás mind a számlás előfizetések kapcsán jelentős felfutás tapasztalható ebben az időszakban. Nagyon sokan ajándékoznak karácsonyra pre-paid előfizetést (készülékkel), de a havi előfizetéses ügyfelek közül is sokan ilyenkor szeretik meglepni magukat egy-egy új készülékkel, állítja Podhorányi László, Lakossági Üzletágért felelős vezérigazgatóhelyettes.

A kedvenc telefonok

A Pannonnál legkeresettebb készülékek azok, melyekkel az aktuális hirdetésekben találkoznak az ügyfelek. Fontos szempont a vásárlásnál a készülék külseje. A Pannon ügyfelei már nemcsak a klasszikus mobilszolgáltatásokat keresik, hanem internethozzáférés is egyre népszerűbb: a cég Mobil Internet tarifacsomagjait is egyre többen választják.

A T-Mobile-nál úgy látják, hogy karácsonykor a fogyasztók hajlandók a drágább készülékekre is áldozni: az év túlnyomó részében az olcsóbbakat keresik, de ilyenkor több fogy a magasabb kategóriájú készülékekből. A legnépszerűbb funkciónak még mindig a kamera számít a telefonokon, de egyre nagyobb az igény a mobilinternetezésre optimalizált darabokra is. Ezeket már nemcsak modemként használják, hanem a kézi kijelzőn böngésznek.

A Vodafone illetékese úgy véli, hogy a széles választák okán már nem lehet egyszerűen megfogalmazni, milyen készüléket keresnek. Van, aki számára az ár az elsődleges szempont, vannak, akik nagyfelbontású kamerát szeretnének, míg másoknak éppenséggel a zenei funkciók a legfontosabbak, de a megjelenés is sokat számít. Az ügyfelek egy másik csoportja a nagytudású, videotelefonálásra is alkalmas, vagy éppen GPS navigációval felszerelt telefonokat keresi, de az "okostelefonok" is egyre népszerűbbek. Ugyanakkor Vodafone is úgy tapasztalja, hogy a piacon az egyik legdinamikusabban felfutó igény a mobil internethozzáférés.

Mi viszi tovább a piacot?

Ami a telített piacot illeti, Fülöp úgy látja, hogy a mobilinternet és a M2M (gépek közötti kommunikáció, machine-to-machine, például a mérőórák leolvasása majd az adatok azonnali továbbítása a) szolgáltatásoknak köszönhetően nőhet tovább a SIM-ek száma. Podhorányi szerint kiváló ajánlatokkal és szolgáltatásokkal még ezen a nagyon telített piacon is meg lehet nyerni az ügyfelek bizalmát. Az új előfizetők megszerzésének egy másik módja az, amikor az ügyfelek megkötik második, harmadik előfizetést vásárolnak, hogy azokon az újabb generációs, nem hangalapú szolgáltatásokat vegyék igénybe (Blackberry, mobilinternet), illetve kiváltsák vezetékes vonalukat (Vodafone Otthon). A készülékek cseréje is jellemző, de előfordulnak sokan akár 2-3 mobillal, előfizetéssel is. Egy nagyon kedvező ajánlat kedvéért sokan akár az egynél több telefonszám fenntartását is vállalják.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások