Empire Earth III

Empire Earth III

2007. december 21. 21:31, Péntek
Grafika: Alapjában véve szép megoldások kápráztatják el a játékost. A celofánvíz, az évszakok változása, az időjárás mind kedvesek a szemnek, igaz a játék előző részéhez képest nem érezhető az eltelt 2,5 év. Az egységek viszont messze nem arányosak, ami nem is baj, nem kell bogarászni velük. Mindegyik ikonszerű, tehát az emberek, gépek és épületek arányai messze vannak a valóságtól. Ebben a műfajban ez viszont nem feltétlenül rossz dolog. Hálás, hogy a játék maximum részletességgel akár nagy felbontásban is korrektül fut egy játékra termett gépen, minimumon pedig kifejezetten kis étvágyú. Az egységek fizikája, egymással való interakciója, útkeresése viszont übergáz, 2007-ben szégyen.

Kezelőfelület: Ez a játék egyik legbotrányosabb része. Fentebb nem szóltam róla, ide tartogattam: ennyire összevissza felépített logikát ritkán lát az ember. Legtöbbször nem egyértelmű, hogy éppen mi hol történik, így aki kihagyja az oktató részt, annak komoly problémái lehetnek később. Nem kell mindig klisésnek lennie a felületeknek, de azért van egy szint, amit illik megütni, hogy ne mindenkinek úgy kelljen kezdenie, mintha sosem látott volna még PC-s játékot.

A menük kivitelezése is hagy némi kívánnivalót maga után, a tipográfia szintén nem lett erős, ráadásul a magyar lokalizációról most sem zenghetünk majd ódákat. Lehetséges, hogy a játék kezelésének nehézségei közül is visszavezethető néhány dolog ide, de a komoly félrefordítások miatt néha igen nagyra nyílt a szemem. Amikor ilyen mélyen szántó a fordítás, akkor szoktam sikítani az eredeti nyelvért, de ennek ellenére örüljünk, hogy angolul nem tudó honfitársainknak is megadatik a szórakozás lehetősége, bár lehet, hogy ezek után ők is inkább megtanulnak idegen nyelveken szólni.

Játszhatóság: Iszonyatosan vontatott indulás, nem túl motiváló folyamatok, lassú játékmenet. Ennek ellenére akik nem függenek az izgalmaktól, nyugodtan eljátszogathatnak vele. A hadjárat a közepe felé egész izgalmassá válhat, amikor fejleszteni kell, taktikázni is lehet éppenséggel. Hosszú távon viszont nem hiszem, hogy bárkit is képes lenne lekötni, nagy valószínűséggel eltűnik majd a süllyesztőben a játék pár hónap után. Ennek főleg az lesz az oka, hogy eleinte nagyon nehezen fog meg és kevés embernek van olyan birkatürelme, hogy belemelegedjen a dolgokba. A gyors befejezés, az automata mentések rendszere és a küldetés újraindítása gomb pedig még ezen kevesek energiáját is elveheti a játéktól.

Nehézség, AI: A gép IQ-ja viszonylag alacsony. Mivel itt nem nagyon lehet scriptelni, ezért ki kellett állni egy mesterséges intelligenciával, ami nem sikerült valami jól. Az RTS műfajban már évek óta átlépett akadályokon bukik el a játék. Az ellenfelek nem képesek megítélni a bázisunk gyengéit, sem a sajátjuk erősségét. Legalább annyit viszont meg tudnak tenni, hogy ha vesztett helyzetben vannak akkor feladják, és a nyert küldetéssel mehetünk tovább. A világtérképen is teljesen kiszámíthatóak a mozgások, szóval olyan komoly fejtörést nem okoz a játék, de emiatt túl sok újrajátszás sincs benne.

Hangok és zene: Ez a rész viszont - az előző epizódhoz hasonlóan - csillagos ötös. Néha ugyan vannak benne idegesítő egységdumák, de többnyire vicces dolgokat mondanak a srácok. A környezeti hangok nagyon szépen szólnak, 5.1-ben pedig gyönyörűen, térben mindenhol. A zenék is korrektek - sajnálatos, hogy ez a minőség nem ragadt át a játék más részeire is.

Összegzés: Nagyon vártam a játékot, mert a korokon átívelő fejlődés mindig izgalmas téma, legyen a műfaj bármi. Viszont a fejlesztők újításai ezúttal nem jöttek be, vagyis inkább kevésnek bizonyultak. A játékban megvan a perspektíva, de valamiért nem sikerült kibontani a lehetőségeket. Ötletek szintjén sok jó dolog van benne, de mégis unalmassá és ismétlődővé válik. A népek kialakítása szuper lett, csak valami komolyabb tartalmat kellett volna köréjük rakni. Így jártunk az év utolsóként tesztelt stratégiájával.

Kapcsolódó letöltések:
  • Demó

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások