Tovább uralkodnak a tévéreklámok

Tovább uralkodnak a tévéreklámok

2008. január 25. 21:15, Péntek
Az olimpia és az amerikai választások nyomják fel a hirdetési bevételeket.

Idén mintegy 6,8 százalékkal fog növekedni a reklámköltések összege világszerte - áll a médiakutató GroupM pénteken megjelent tanulmányában. Tavaly az erre fordított összeg 6 százalékkal növekedett egy év alatt, azaz gyorsul a piacbővülés.

Az anyag szerint az új hirdetési összeg fele a tévében fog lecsapódni, amely továbbra is domináló tényező a feltörekvő országok piacán, de ugyancsak vezető szerepet kap a pekingi olimpia és az amerikai elnökválasztás kapcsán.

Az internetalapú média az új hirdetések piacán 28 százalékos részesedést szerez, és vezető tényezővé válik a fejlett országok hirdetési piacának növekedésében. A teljes költések összege várhatóan 479 milliárd dollárt tesz ki. A kínai piac vélhetően 25 százalékos bővülést produkál majd a tavalyi 29 százalékos adattal szemben. Azonban még így is 21 százalékos globális részesedést érnek el, amivel éppen hogy megelőzik a 20 százalékos részesedésű Egyesült Államokat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások