Kane & Lynch: Dead Men

Kane & Lynch: Dead Men

2008. január 26. 11:10, Szombat


Grafika:
Egy igen elavult FPS-motorral került ki a játék talán a legrosszabb időben. Ha sikerült volna pár hónappal korábban, mondjuk a Bioshock előtt bemutatkoznia, akkor valószínűleg nem lett volna olyan feltűnő a lemaradás. Az Unreal III motor bemutatása után viszont úgy tűnik, mintha tavaly karácsonyról maradt volna valami az Eidos raktárában, amit csak most találtak meg. A játék hangulatát a villódzó fények, bevágások, viszonylag részletesen megcsinált karakterek, arcok, pszichedelikus látomások vizualizációja igyekszik feldobni. Eközben a többi textúra szerény minősége, a szögletes élek és az ehhez képest komoly gépigény rontja az összhatást. Azon sem kell meglepődni, hogy a haverok zárótüzén úgy sétálunk át, mint egy szellem, de két hulla is komolyan egymásba tud gabalyodni. Tény, hogy a Havokos fiúk nem erre a bizniszre lesznek a legbüszkébbek.

Játszhatóság:
Körülbelül 7-8 óra alatt végigvihető az egész játék, amiben benne van némi kezdeti bénázás és pár húzósabb jelenet nyolcszor újrapróbálása is. Az egyetlen baj, hogy ennél a 8 óránál már jóval hamarabb elege van az egyszeri játékosnak az egészből és nem biztos, hogy folytatni akarja. Persze, aki konzolon vette meg 16 ezerért, az biztosan végigjátssza annyi pénzért. A többszereplős sztori miatt lehetett volna izgalmas játékmenetre számítani, de Lynch és a többiek többnyire csak akadályoznak, segíteni igen ritkán szoktak, maximum a tömeges rohamok megfékezésében lehet érezni hatásukat, ha leszednek 3-4 kommandóst. Egy végigjátszás után csak fanatikusokról képzelhető el egy újabb rundó, nem remélem, hogy ez a játék a "dejó volt régen, újra előveszem" kategória büszke tagja lehetne.

Kezelőfelület:
Konzolos gyökereit megőrizve, de nem kihasználva az új generációs konzolokban rejlő számtalan lehetőséget, leginkább egy PS1 szintre emlékeztet. Játékmentés nincs, csak az éppen elért fejezetet kezdhetjük újra annak legelső jelenetétől, ami igen idegesítő, ha éppen az utolsó jelenet legnehezebb pontjánál érkeznek meg a vendégek vagy jön egy áramszünet. Az interfész kicsit összevissza működik, hol eltűnik a térkép, hol eltűnik a lőszerszámláló és érdekes módon mindig akkor nincs ott, amikor kéne, és vica versa. A minimap gyakorlatilag a minket jelző fehér, a célt jelző zöld és a sebesült havert jelző piros jelekből áll. Ez a játék valószínűleg kényelmesebb kontrollerrel, mert egérrel és billentyűzettel borzalmas volt.

AI, Nehézség:
Mesterséges intelligencia nincs a játékban. Vagy amennyiben igen, akkor jól rejtőzködik. Egyszerű szkriptek alapján működnek az ellenfelek, így okosan felismerve a kódjuk alapvonásait, kicsit távolságtartóbban viselkedve szép sorban lehet leszedni őket anélkül, hogy egy percre is veszélybe kerülnénk. A rendőrös üldözés például nevetséges volt, de ha sikerül szerezni a játék bármely szakaszában egy távcsöves puskát, akkor nevetségesen könnyen lehet őket leszedni. A nehézség három fokozatban skálázható, melyből a legkönnyebb valóban egyszerű, kihívás nélküli, kezdő vagy hobbi akcióhősöknek ajánlott, míg a legnehezebb fokozaton is csak annyi történik, hogy kevesebb találattól is megfejeljük a padlót, és talán több ellenfél van, akik pontosabban tüzelnek. A lőszer ritkán szokott gond lenni, mert minden leszedett ellenfél stukkerét használni tudjuk, ráadásul az életerő visszatöltődik, szóval taktika és stratégiai látásmód nem kell a játékhoz.

Hangok és zene:
Fáááááááááák shit! Először tényleg mókásnak tűnt, hogy Lynchnek kicsit, vagyis nagyon mocskos a szája, de később unalmassá vált, hogy minden második szava az, hogy fuck. Ennek ellenére a duma elég jó, minőségre is, illetve tartalmilag is. Előfordulnak poénok is, de elsősorban az akciófilmes kliséknek való megfelelés lehetett a cél. A muzsikák rendben vannak, illenek szintén ehhez a műfajhoz. Se nem több, se nem kevesebb, mint amit elvárhatnánk tőle.

Összegzés:
Felemás érzések kavarognak bennem a játékkal kapcsolatban. Számos tuti lehetőség mellett ment el, hiszen bár a profi gyilkos és a neurotikus főszereplő kicsit közhely lett, mindig tartogathat meglepetéseket. A világ különböző pontjaira elkalauzoló sztori szintén erős kapaszkodó lehetne, de sikerült valahogy észrevétlenül elgyengíteni a játékot apró stiklikkel. A gyenge grafika csak az első lépcső volt lefelé, ami lehet, hogy eleve kritikusabbá tett mindennel kapcsolatban, de figyelembe véve a jelenlegi FPS/TPS repertoárt, biztosan nem ajánlott, amíg van más a polcokon.

Kapcsolódó letöltések:
  • Demó
  • Videó

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások