2008. január 30. 14:37, Szerda
Több mint kétszeres növekedéssel a notebook piacon vezető pozíciót ért el az Acer Magyarország 2007-ben - jelentette be a vállalat budapesti sajtótájékoztatóján. A tajvani vállalat elsősorban versenyképes árainak és széles termékportfóliójának tulajdonítja helyezését, melyet jövőre a nemrég felvásárolt Gateway és a Packard Bell márkákkal egészít majd ki egyes piacokon.
2007-ben az Acer a mobil PC eladások tekintetében piacvezető helyre ugrott - jelentette be a vállalat szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. A Gartner elemző cég végleges adatai szerint a tavalyi év során 73 450 eladott notebookkal 22 százalékos piaci részesedést ért el a vállalat. Egri Csaba, az Acer Magyarország vezetője szerint az üzleti és a felhasználói szektorban egyaránt széles választékban és versenyképes árban nyújtott friss technológia, a prémium szolgáltatásként bevezetett ingyenes háztól házig szervizgarancia, és a retail áruházakban növelt Acer jelenlét hozta meg a piacvezető pozíciót. Egri kiemelte, hogy a nagy piaci térnyerés ellenére a vállalat nyeresége továbbra is jelentős éves növekedést mutat.
Az Acer ugyanakkor nemcsak a magyar piacon zárta kiemelkedően a tavalyi évet: a teljes EMEA régióban a notebook piacon megerősítette vezető helyét. "2008-ban terveink szerint tovább növeljük piaci részesedésünket, és megőrizzük vezető pozíciónkat a magyar piacon." mondta el Egri "A Gateway és a Packard Bell beolvadásával ráadásul az Acer új multi brand stratégiája további előnyöket tartogat." - tette hozzá. A vállalat október közepén vásárolta fel a Gatewayt, majd azt követően a Packard Bell-t - az akvizíciókkal megszerezve a világ PC piacának harmadik pozícióját.