2008. március 28. 16:13, Péntek
Régi hiányosságot pótol most a Google a videómegosztó portál új szolgáltatásával, amely részletes információt biztosít az otthoni és céges feltöltőknek a felvételek szerepléséről, a látogatók összetételéről.
A
YouTube Insight névre keresztelt megoldás nem más, mint a keresőcég máshol már megismert analitikai funkciójának kiterjesztése a közösségi portálra. Segítségével bárki, aki feltöltötte saját anyagát az oldalra, a jövőben napi szinten betekinthet a felvétel szereplésébe, megismerheti annak népszerűségét, olyan részletes adatokkal, mint a napi látogatottság, illetve a nézők földrajzi elhelyezkedése.
A YouTube eddig is szolgáltatott részletes információt az oldalon megjelenő videók nézettségéről, ám kizárólag a hirdetők számára, akik reklámokkal fűszerezték egy-egy videó tartalmát, ettől remélve nagyobb népszerűséget, illetve vásárlói keresletet. Az átlagfelhasználó mindössze azt látta, hogy hány alkalommal nézték meg alkotását és mennyi hozzászólás érkezett. Csütörtöktől kezdve azonban bárki, legyen szó otthoni felhasználókról, termékeiket vagy szolgáltatásaikat hirdető vállalatokról, avagy együttesekről, részletes kimutatást kap a feltöltött videók teljesítményéről, amelynek révén szinte minden apróságra fény derül. Tracy Chan, az oldal munkatársa elmondta, hogy a statisztika pontos adatokkal szolgál a megjelenés óta regisztrált látogatottságról, a nézők összetételéről, illetve hogy azok miként fogadták a felvételbe foglalt üzenetet.
A példák között mindhárom fenti csoportot megemlítik. A Google szerint az előzeteseket feltöltő filmstúdiók ezáltal felmérhetik az alkotás várható népszerűségét, kiszemelhetik a nagyobb érdeklődést mutató régiókat és célországokat, ahol megfelelő hirdetésekkel növelhetik a bevételeket. Az együttesek és producerek (és persze az otthoni felhasználók) szintén kiválaszthatják a megfelelő időpontot és helyet a következő műsor megjelentetéséhez, ezáltal is javítva annak esélyeit.
A hirdetők ezen felül azt is látják majd, hogy a nézők milyen arányban tekintették meg a felvétel 25, illetve 50 százalékát, amiből persze az is kiderül, hogy hányan navigáltak el rögtön az oldalról.