Égi platform fényképezőgépek számára

Égi platform fényképezőgépek számára

2008. április 26. 01:49, Szombat
Bármely férfiember szívét megdobogtatja egy minirepülő, hát még ha az futurisztikus formájú, és egy hobbijához használni is tudja.

Az "Aeryon Scout" gyártóját, az Aeryon Labsot három műszaki szakember alapította. Steffen Lindner (39), Dave Kroetsch (28) és Mike Peasgood (34) korábban kanadai szoftvercégeknél dolgoztak, melyeket felvásárolt a Cisco és az LSI Corp. Mivel kénytelenek voltak más munka után nézni, abba kezdtek bele, ami érdekelte őket. "A lényeg az volt, hogy azt csináljuk amit szeretünk" - nyilatkozta Steffen Lindner műszaki vezető. "Az első napokban nem volt cél a kereskedelmi forgalmazás."


Vitathatatlan tény, hogy minirepülőket szerelgetni sokkalta érdekesebb, mint DVD lejátszók chipjeivel foglalkozni. Az ötletadó Kroetsch volt, akinek már középiskola óta a robotika volt a mindene, és egy egyetemi légijármű-versenyről látott dokumentumfilm után szánta el magát a megvalósításra. Az első próbálkozása egy modellhelikopter volt, amire rárakott egy fényképezőgépet, azonban ez több okból sem felelt meg a célnak.

A három mérnökember által készített szerkezet négy 30 cm átmérőjű gyűrűből áll, melyek belsejében rotorok vannak, ezek emelik fel az Aeryon-t, középen pedig egy akkumulátor és a dlőlést érzékelő giroszkópok kaptak helyet. Az akár infravörös, vagy éjjellátó kiegészítővel is ellátott fényképezőgép utóbbiak aljára van rögzítve, és aprócska műholdként készíti a felvételeket. A négyrotoros kialakítás sokkal stabilabb, rezgésmentesebb, mint egy minihelikopter. A honlapon lévő adatok szerint akár 500 méter magasba is fel tud emelkedni. A telepek kb. 20 perces repülési időt biztosítanak. Legnagyobb sebessége 36 km/h, így hatótávolsága kb. 3 kilométer. Különlegessége, hogy aprócska számítógépe által képes egy előre megadott GPS iránypontokat érintő útvonalrepülésre.


A 2006-ban Kroetsch nappalijában alapított cég mára már 7 munkavállalót foglalkoztat. A fejlesztők olyan alkalmakra gondoltak elkészítésekor, amikor valamiért problémás felvételeket készíteni, vagy csak egyszerűen időt lehet általa megtakarítani. A prototípus már majdnem tesztelésre kész - a hatóságoknak, biztonsági cégeknek és mérnöki feladatok segítésére szánják. Persze nem ők kezdtek bele először légirobotok fejlesztésébe, de a trió közlése szerint az iparág cégei elsősorban a hadsereg igényeire koncentrálnak, míg ők a lakosságra és a biztonsági ágazatra. Érvelésük szerint egy repülő kamera biztonságos távolságból teszi megfigyelhetővé a potenciális bűneseteket.

Az eszköz nem lesz olcsó, 30-50 ezer dollár lesz darabja, de még nagyobb problémát jelent a jogszabályok korlátozása. Például Kanadában minden repülésre engedélyt kell kérni, az Egyesült Államokban pedig még komolyabban veszik az ilyen játékokat. Ennek ellenére például a paparazzik, akik komoly pénzeket kapnak a sztárokról készült strandolós-bikinis fotókért, biztosan nem fognak sokáig habozni, ha szükségük lesz rá.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások