GDF: A játékvilág komoly szemmel

GDF: A játékvilág komoly szemmel

2008. május 17. 15:34, Szombat
A fórum célja természetesen nem egyszerűen a közelgő játékok technológiájának promótálása volt, hanem egyfajta közepesen szakmai áttekintés nyújtása a játék piac várható jövőjéről. Cevat Yarli elmondásai alapján a Crytek már készül egy DirectX 11 megoldás beemelésére, illetve úgy látják, hogy a CPU és GPU fejlődés jelenleg teljesen párhuzamos utat jár be, de elképzelhető egy ütközőpálya is, ahol eltűnnek a különbségek a két chiptípus között.

A középtávú jövőre nézve, ami 3-5 évet jelent, számolnak a PS4 és az Xbox720 megjelenésével, emellett pedig 2012-re azt jósolják, hogy a játékok fix felbontásúvá válnak, egységesen HD 1920x1080@60fps-re optimalizálva.


Hihető legyen, ne valóságos

Grafikailag már most a csúcs közelében járunk, hiszen a fotorealizmus után nincs következő lépcső, újabb fejlesztési irányokat kell keresni. A játékokat legfőképp a művészi igényesség, a fizika és a mesterséges intelligencia szintje fogja megkülönböztetni. Szintén egy döntés lesz minden fejlesztő cég előtt, hogy valóságosat szeretne alkotni vagy inkább "rajzfilmet". Akadályt főleg az egyre növekvő fejlesztési költségek jelentenek majd, ami a jelenlegihez képest is akár 50%-kal drágább asset-eket jelent. Ráadásul a tartalomnak egyre inkább interaktívvá kell válnia, ezért azok jutnak előnyhöz, akik az átlagnál hatékonyabb eszköztárat képesek megalkotni, mert így olcsóbban jobb tartalmat állíthatnak majd elő. A Crytek nyilván ezért helyezett komoly hangsúlyt a Sandbox eszközének profi kialakítására. Amennyiben egy cég nem lesz képes stílusos tartalmat előállítani, akkor műve elsilányodhat a többi ugyanúgy kinéző játék között.


Nem gyerekjáték

A szebb, jobb és drágább megoldások persze befogják a szelet a játék ipar vitorláiba, ami egyértelműen tovább duzzad majd és simán állva hagyja a filmpiacot. Passzív helyett interaktív, 2 óra helyett 10-20-100 óra szórakozás, változatosság és kreativitás. Kemény érvek. Yarli egyébként sok más szakmabelivel együtt osztja azt a vélekedést, miszerint a játék otthona a konzol lesz egyértelműen. Ugyan vannak, akik műfajok szerint várják a szegmentálódást PC és konzol között, de már most, 2008-ban sem fogadna senki arra, hogy a PC megőrzi klasszikus játékplatform szerepét miközben egy komolyabb PC-s videovezérlő ára meghaladja egy teljes next-gen konzol árát.

Osztrák-magyar monarchia
Visszatérve magára a konferenciára, idén a rendezvény 5-600 vendéget vonzott és már története második évében mondhatni nemzetközivé vált. A vendégek között körülbelül 50 osztrák, cseh, román játékfejlesztő is megbújt. A rendezvény főszervezője, Szigetvári József kérdéseinkre válaszolva elmondta, hogy nem szeretett volna mélyre lőni a GDF-fel, nem akart egy game show-t csinálni belőle. Éppen ezért a tavalyihoz képest is jóval kevesebb látványelem került be, hisz arra ott van a World Cyber Games sorozat, itt a szakmáé és a szakmai utánpótlásé a szerep. A programok két szinten zajlottak: míg a plenáris előadások elsősorban a profi játékosokat célozták, akik közül sokan fejlesztői terveket is dédelgetnek magukban, míg a szakmai szemináriumok a már aktív hazai és külföldi fejlesztők felé fordultak. A vendégek harmada, körülbelül 200 ember ebből a körből került ki, ami azt jelenti, hogy az összes magyar játékfejlesztői populáció fele részt vett az eseményen.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások