2008. augusztus 21. 18:35, Csütörtök
A Deutsche Telekom bejelentette, hogy bezárja németországi ügyfélszolgálati hívóközpontjai (call-centerei) több mint a felét, s emellett egy átszervezés keretében hatezer alkalmazottját egy új részleghez helyezi át, a szakszervezet szerint kevesebb bérért.
A cég 63 németországi hívóközpontja közül 39-et ítéltek bezárásra.
A vállalat - a Magyar Telekom többségi tulajdonosa - közölte, a következő két évben nagyjából 70 millió eurót költ a fennmaradó 24 egység korszerűsítésére.
A hívóközpontoknál dolgozó összesen 18 ezer alkalmazottból nyolcezret érintenek a bezárások, őket más részlegeknél alkalmazzák. A vállalat hangsúlyozta, hogy egyetlen munkahelyet sem szüntetnek meg vagy szerveznek ki külföldre. Emellett körülbelül hatezer munkavállalót érint az a változtatás, hogy T-Home vezetékestelefon-szolgáltató részleg hálózatüzemeltetőit áthelyezik a tavaly létrehozott T-Service részleghez. A ver.di szakszervezet szerint az érintettek az új részlegnél kevesebb bérért fognak dolgozni. A DT tavaly - a ver.di szakszervezeti szövetséggel folytatott kemény alkudozás után - körülbelül 50 ezer alkalmazottat irányított át a T-Service-hez.
A vállalat együttműködést kért a szakszervezettől, amely "kíméletlen tarvágásnak" nevezte a bezárásokat, és közölte, mindent megtesz, hogy megakadályozza ezeket. Az érdekvédők leginkább attól tartanak, hogy a cég nem fog tudni a bezárásokkal érintett összes régióban megfelelő új munkahelyet felajánlani a dolgozóknak.
A Deutsche Telekom számításai szerint 57 millió eurót takarít meg a hívóközpontok bezárásával, az átszervezésektől további legalább évi 100 millió euró megtakarítást várnak.