Komoly árverseny várható az LCD-knél a Sharp szerint

Komoly árverseny várható az LCD-knél a Sharp szerint

2008. augusztus 26. 17:27, Kedd
Az LCD televízió feltalálója szerint 2008-2009-ben komoly árverseny várható az LCD tévépiac alsó szegmensében.

A jövőben az erős pozícionálás és a nagyfokú fejlesztés kulcsfontosságúak lesznek abban, hogy a lapostévék piacán üzleti sikert lehessen elérni. 2008-ban világszerte várhatóan 96 millió, Európában pedig 29 millió eladott készülékkel a vezető lapostelevízió technológia, az LCD a televízió készülékek világpiacán közel 50 százalékos részesedést ér el. Az Axel Springer "Piacok - Szórakoztató Elektronika" című tanulmánya azt mutatja, hogy Németországban öt értékesített tévékészülék közül három LCD televízió. Kevesebb mint tíz év alatt a kezdetben egy piaci rés betöltésére szánt termék többmilliós piaccá nőtte ki magát.



Ma már az LCD tévék iránti érdeklődés a legnagyobb a piacon. Ennek eredményeképpen vagy nagy számban, tömegtermeléssel készülő, viszonylag alacsony árral rendelkező termékként értékesítik őket, vagy pedig magas minőségű termékként magas áron. "Aki ma sikeres akar lenni az LCD-TV iparban, vagy az optimális árat szem előtt tartva a minőség terén kompromisszumokra kényszerül, vagy pedig a minőséget előtérbe helyezve prémium termékeket és szolgáltatásokat kell, hogy nyújtson" - mondta Frank Bolten, a Sharp németországi és ausztriai ügyvezető igazgatója egy piacelemzésben.

A prémium kategória jellemzői a nagy képernyő (37 colltól felfelé), a 100 hertzes technológia, a full HD, és természetesen az olyan jellemzők, mint az alacsony energiafogyasztás, a különböző megjelenésű változatok, és a garancia biztosítása. Itt a minőség és nem a mennyiség az első.

A tömegtermékek piacán uralkodó, pusztán a funkciókra kihegyezett marketinggel ellentétben a minőségi piacon azon van a hangsúly, hogy a termék a vásárlót milyen előnyökhöz juttatja. Egy új televízió vásárlása során az olyan finomságok is befolyásolják a vásárlót, mint az energiafogyasztás, vagy a garancia hossza. A Gfk egyik kutatása szerint az energiafogyasztást a németek kétharmada fontos szempontnak ítélte. Az elektromos áramfogyasztás a képminőség és az ár után a harmadik helyen áll.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások