Növelik a nézettségmérő-panelek számát

Növelik a nézettségmérő-panelek számát

2008. szeptember 6. 21:36, Szombat
Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. úgy döntött, hogy nem elégszik meg azzal, hogy folyamatosan változtatja a honi nézettségmérő készülékeket használó háztartásokat, még növelik is a panelt, mely így, ha lehet, még pontosabb eredményt fog közölni a hazai tévénézési szokásokról.

Hazánkban a piac által elfogadott televíziós nézettségi adatok az AGB Nielsen által szolgáltatott műszeres mérésen alapulnak. 1999-től a kutató cég 840 háztartás adatait dolgozta fel napi rendszerességgel. Érdekesség, hogy a jóval több lakosú Egyesült Államokban a fő, a nemzeti panel 5100 háztartást fed, míg a kiegészítő, ún. helyi panelek körülbelül 25000 háztartást.

Az egyszemélyes háztartások számának növekedésével a vizsgált, korábban 2200 főt számláló 840 panelháztartás napjainkra a korábbinál kevesebb főt számlál, a médiakutató intézet ezért szükségesnek látta megemelni paneljeinek számát.

Az AGB Nielsen bejelentette: paneljeinek nagysága 2008. szeptember 1-től 890 háztartásra növekedett. A médiakutató intézetnél beígérték, hogy a panelnövelés következő fázisaként 2009. január 1-én 50 újabb háztartást kapcsolnak be, majd 2009. április 1-től további 100 háztartással folytatják a bővítést, így 1040-re fog nőni a nézettségmérésben részt vevő háztartások száma.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások