Crysis Warhead

Crysis Warhead

2008. október 4. 02:19, Szombat


Kiadó: EA
Fejlesztő: Crytek Budapest
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz Vistával), Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz Vistával), AMD Athlon 2800+ (3200+ Vistával), 1GB (1.5GB Vistával), NVIDIA GeForce 6800 GT, ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro Vistával)
Ajánlott: Core 2 Duo 2.2 vagy AMD Athlon 64 X2 4400+, Nvidia 8800GTS 640MB vagy ATI 2900XT 512MB, 2GB RAM, 15 GB hely a merevlemezen
Hasonló játékok: FarCry, Half-Life 2
Kategória: FPS

A 2007 novemberében debütált Crysis-tól hatalmas áttörést remélt a frankfurti CryTek, azonban több elbaltázott döntés után végül két szék közé esett a gárda. A játék az FPS-ek sűrű dzsungelében nem tudott magának utat törni, amit főként semmitmondó történetének és nem túl pörgős játékmenetének köszönhetett. Ráadásul a CryEngine 2.0 hiába nyújtott lenyűgöző látványt, annak tökéletes megjelenítéséhez komoly, több százezres vasra volt szükség, így csak nagyon szűk réteghez ért el az ekkor már EA-val közreműködő német cég alkotása. A kalózkodás is komolyan sújtotta a gárdát, így a cég vezérigazgatója, Cevat Yerli egy interjújában egyértelművé tette, hogy a Crysis Warhead lesz az utolsó PC-exkluzív címük, utána kizárólag multiplatform játékokat hajlandók készíteni. Talán pont ezen okoktól vezérelve történhetett meg, hogy a Crysis első kiegészítője fényévekkel jobbra és izgalmasabbra sikeredett, hiszen a fejlesztők tényleg apait-anyait beleadtak a készítése során.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A fejlesztéssel a frissen nyílt budapesti divíziót bízta meg a CryTek és a megjelenést megelőző - Európa szerte szeptember 12-én, hazánkban szeptember 19-én megjelent - kritikák egyöntetűen 90% felettire értékelték a játékot. Így egyrészt dagadhatott a májunk a büszkeségtől, másfelől bizakodhattunk, hogy végre egy kellemes FPS-sel hoz minket össze a sors, ráadásul mindezt magyar szinkronnal.

A Crysis Warhead története nem túl sok izgalommal kecsegtet, egyértelműen a játék leggyengébb eleméről van szó, habár tény, hogy senki se várt Half-Life-szintű forgatókönyvet. A Crysis-szal ellentétben most a sziget másik oldalán kezdődnek meg kalandjaink, ráadásul nem Nomaddal, hanem a lobbanékony természetű, mindig őrült Michael Sykes őrmesterrel, alias Psycho-val kell a sztori végére járnunk.

Főhősünk VTOL-ja egy rakétatalálat miatt lezuhan. Az őrmester a zuhanás után felfedezi, hogy a koreaiak sikeresen csapdába ejtettek egy idegent. Nincs más választásunk, kénytelenek vagyunk megsemmisíteni a rakományt, azonban küldetésünk során számos akadályba ütközünk. Az alapjátéktól tehát teljesen eltérő sztorit kapunk, így azok is nyugodtan nekivághatnak a játéknak, akik nem ismerik azt, ugyanis csak egy-egy elejtett utalás teszi egyértelművé, hogy némi összefonódás van jelen játék és a Crysis között.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A CryTek Budapest a fejlesztés kezdeti stádiumában világossá tette, hogy a játékmenetet Psycho őrült, eszeveszett stílusához igazítja, így a közel 5-6 órányi játékidő alatt egyetlen szabad percünk sincs. Nincsenek üresjáratok, minden egyes pillanatban akad valami nem várt izgalom. A játék az elejétől a végéig egy igazi adrenalinbomba, mely akciódús elemeivel és látványosan megkomponált közelharci jeleneteivel valóban üde színfoltja a jelenlegi piacnak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások