Idén nem kell többet fizetni a tévézésért

Idén nem kell többet fizetni a tévézésért

2009. január 20. 09:13, Kedd
Nem emelt árat a 670 ezer kábeltévés és 179,5 ezer műholdas ügyféllel rendelkező UPC Magyarország idén - mondta Szűcs László, a társaság szóvivője. Az év elején nem következett be jelentős változás a programkínálatukban, ami a költségeik, s ebből fakadóan az előfizetői díjak emelését is indokolttá tette volna. Az elmúlt év végén elmaradt az a médiapiaci boom, ami 2007 végén jelentkezett, amikor a digitális korszakra való felkészülés jegyében húsz új csatorna keresett helyet magának a szolgáltatóknál. Némi tartalmi változás volt a UPC-nél is: például a 4!Story TV és a Sport 1 a Silver csomagból átkerült az olcsóbb Bronze csomagba. Mindezek mellett a lakosság teherbíró képessége most nem viselt volna el egy díjemelést.

Hasonlókról számolt be a T-Home is, vagyis hálózatának döntő részén az év elejétől nem emelkedtek az előfizetési díjak. A T-Home kábeltévé-hálózatán 2008. december végén az előfizetői szám megközelítette a 318 ezret, ebből több mint 70 ezer ügyfél már digitális kép- és hangminőségben élvezheti a csatornák szórakoztató műsorait. A karácsonyt megelőző időszakban a T-Home kábeltévé- és iptv-értékesítése (az előfizetői szám) egyaránt számottevően - az éves átlag feletti arányban - növekedett. Kiemelkedően teljesített a november végén piacra lépő T-Home Sat TV szolgáltatás is. A programcsomagok csatornakínálatában ugyanakkor - az ügyfelek igényeinek figyelembevételével - folyamatosan várhatók kisebb változások.

A FiberNet Zrt. sem emelte az előfizetési díjakat 2009 januárjában, sőt az árak egyes szolgáltatásoknál csökkentek: például a digitális telefonnál eltörölték a kapcsolási díjat - mondta Müller Mihály kommunikációs igazgató. A FiberNet elsősorban a korábbinál még hatékonyabb létszámgazdálkodással, a cégen és a leányvállalatokon belüli szinergiák jobb kihasználásával és egyes, az előfizetők által nem igényelt fejlesztések későbbre halasztásával csökkenti a költségeit.

A Digi Tv csökkentette a kábeltelevíziós tarifákat, a korábbi havi 2700 forintos és 3900 forintos csomagokat (előbbi 40, utóbbi pedig 68 csatornát tartalmazott) összevonta, s most egy 68 csatornás kínálata van, 2700 forintért - mondta Sárai Endre ügyvezető igazgató, aki a versennyel indokolta a lépést. A húsz vidéki városban jelen lévő vállalkozás Dél-Magyarország irányában akar tovább terjeszkedni. A 140 ezer kábeles és 430 ezer műholdas ügyféllel rendelkező társaság sem hajtott végre jelentős tartalmi változtatásokat a programkínálatban.

A cégek folytatják a digitális szolgáltatás bevezetését. A UPC tavaly hat városban és környékén váltotta digitálisra szolgáltatását. Idén februárban minden városban megteszi ezt. Ennek előkészítéseként egyes városokban módosították a csatornakiosztást, hogy immár országosan egységessé válhasson a kínálat. A Magyar Telekom szakemberei elégedettek a digitalizáció eddigi ütemével, a T-Home számára a 2009-es év egyik fontos feladata a prémium képminőség újabb fokát jelentő hdtv-szolgáltatás további terjesztése.

Az iparág általában kíváncsian - és volt, aki félelemmel - várta a digitális földfelszíni sugárzás beindulásának hatását. Most úgy látszik, hogy az elhibázott modell következtében üzleti siker helyett egyelőre zsákutcába vezet az új digitális földfelszíni tévésugárzás. A műholdas szolgáltatókkal szembeni versenyben a kábeles szolgáltatás alapvetően azért vonzóbb, mert három, illetve hamarosan négy szolgáltatást (kábeltévé+internet+telefon+mobiltelefon) lehet egy előfizetéssel, egy szolgáltatótól, egy kábelen elérni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások