Tomb Raider: Underworld

Tomb Raider: Underworld

2009. január 24. 11:36, Szombat


Kiadó: Eidos
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista, Intel @ 3 GHz/AMD @ 2.5 GHz, 1 GB (2 GB Vista esetében), 8 GB szabad hely, 128 MB nVidia GeForce 6800GT/ATI 1300XT, DirectX 9.0 támogatással
Ajánlott: Windows XP/Vista, Intel Core 2 DUO @ 2.2 GHz or Athlon 64 X2 4400, 2 GB, 8 GB szabad hely, nVidia GeForce 9800 GTX /ATI HD4800, DirectX 9.0c vagy DirectX 10 támogatással
Hasonló játékok: Tomb Raider sorozat, Constantine, Max Payne
Kategória: külsőnézetes akció-kaland

A Crystal Dinamics 2006-ban vette a kezébe a gyönyörű kincsvadász kalandjait, amely végül egy méretes renoválás után élettel telve és büszkén tért vissza a játékipar kifutójára. Lara Croft soha nem látott magabiztossággal söpört végig a rajongók körében, hiszen újdonsült, ráncfelvarrott külsejével mindenkit levett a lábáról. Ugyan a Legendben akadtak bosszantó hibák, az ügyesen kivitelezett történetmesélés, a parádés grafika és a jól megszokott, bevált elemeket felvonultató játékmenet garantálta, hogy minőségi szórakozásban lesz részünk. A hirtelen jött siker láttán természetesen az Eidos leadta a rendelést a folytatásra, melyben az elvarratlan szálakat szövi tovább a brit gárda.

Akinek esetleg kimaradt a "felvezető epizód", annak sem kell aggódnia, ugyanis a fejlesztők egy "Mi történt az előző részben..."-megoldáshoz folyamodtak. A Legend történetének rövid kivonatát egy rövidfilmben foglalták össze, így az Underworld kezdetekor azonnal képben lehetünk. Erre szükség is van, hiszen az epikus történetet in medias res módjára indítják útnak a Crystal Dinamics munkatársai, vagyis azonnal a történések közepébe hajítanak minket, játékosokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Tomb Raider: Underworld sztorija tehát ott folytatódik, ahol a Legend abbahagyta a történetmesélést. Lara, a bombázó régészhölgy a maják titkainak nyomába ered, és céljának elérése érdekében a sombrerók fellegvárába, Mexikóba utazik. Az ősi Wayeb mítosz szerint a maják időszámításában 300 napból állt egy év, amihez öt hiányzó nap is társult. Ekkor nyílnak meg az alvilág kapui, hogy az ottani földöntúli lények ellepjék békés világunkat. Lara pedig úgy tervezi, hogy pont ekkor lép be a pokol kapuján, hogy a maja alvilág bugyraiban újabb izgalmakat keressen magának.

A fejlesztők gyakorlatilag minden korábban jól működő elemet átemeltek az előző epizódból. A székről ledöntő, csavarokkal és izgalmakkal átitatott történetet és annak vezetési módját, a látványosan megkomponált, már-már hollywoodi minőséget képviselő jelenetsorokat, a grafikát és az alapvető játékmechanizmust is. Ezek szerencsére mind-mind olyan adalékai a jelenlegi epizódnak, melyek nagyon sokat számítanak az élvezhetőségi faktor pozitív megítélésében. Újdonság még, hogy élményekben gazdag kalandjaink során segítségünkre lesz egy, a felderítést segítő hanghullám-térkép. Habár a rendszer működése nem száz százalékos, sok esetben hasznos társnak bizonyul majd, főleg a kamerakezelésből és egyéb, az irányításból fakadó hibák miatt, de ezekről majd később ejtünk szót.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A helyszínek változatosságára sem lehet panaszunk, hiszen Larával olyan egzotikus tájakon vadászunk rég elfeledett kincsekre, mint a Földközi tenger mélye, Thaiföld vagy Mexikó, de ha valaki a jelenleg is röpködő mínuszok közepette még hidegebb környezetre vágyik, az is megtalálja számításait, ugyanis a skandináv mitológia is felbukkan a történetben, amiből egyértelműen adódik, hogy a sarkvidéken is megfordulunk majd. A linearitást teljes egészében száműzték az Underworldből, a kalandok teljesítését több úti célon keresztül is elérhetjük. A történet mesélésében ez nem játszik szerepet, de az újrajátszhatóság miatt mindenképpen érdekes adalék lehet.

Az élményt tovább fokozza, hogy teljes interaktivitásba léphetünk környezetünkkel, tereptárgyak sokaságát kell majd felhasználnunk, hogy az elénk tárt, komolyabbnál komolyabb fejtörőket sikeresen abszolváljuk. Ezek szerencsére úgy vannak adagolva, hogy mindenféle előre megírt, scriptelt jelenetet mellőznek, vagyis a játékos tényleg úgy érzi magát, mintha egy mozi csinos főhősnője lenne - habár ez hímnemű játékosaink esetében érdekes képzavart idézhet elő.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások